Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: LPG a C5
vikicv
30.04.2014 08:19 - Re: LPG a C5
99
Ahoj Vladimíre....
také provozuju jen plynová auta - jako kolega MartinRX
Felicia 1.6LPG (1998)
Xantia 1.8i 16V LPG (1998)
Xantia V6 LPG (1999)
C8 V6 LPG (2003)
C5 II V6 LPG (2005)

Z čehož poslední dvě mám aktuálně v provozu. Ze skušenosti ti musím říct, že pořízení LPG do auta není zcela konzumní záležitost pro uživatele auta.... občas se něco stane (žlutá kontrolka - chyba bohatosti směsi) na všech autech... je to cca 2x-3x do roka na každém z nich. Auto samo o sobě musí být v perfektním pořádku, jinak se špatně hledají závady. Mám doma diagnostiku jak na Citroeny , tak na LPG (HLPropan) a snažím se vždy najít chybu sám, protože s lidmi z daných firem instalujících LPG to prostě nejde.

Problém celého tohoto spojení je,
že plynaři montují plyn do všech aut a každému z těchto aut logicky nerozumí - hlavně nejsou specialisti na citroen, atd. Zároveň to nejsou žádné kapacity přes LPG, jsou to většinou lopaty....mají školení od výrobce, ale nepoužívají všechny možnosti, které výrobce na doladění LPG systému navrhl a jsou k dispozici. Když něco nefunguje vymlouvají se na poruchu v autě.... když dojdeš do servisu, tak ti řeknou, že tam mᚠLPG a v tom je problé... a seš jak v začarovaném kruhu.... proto jestli tomu nerozumíš, nemᚠšanci uspět.

Apropo plyn nevyžaduje žádné jiné nastavení pro napětí na cívkách - to ti řekli pěknou blbost.
Cívky se plní proudem. Jakmile proud dosáhne určité meze, obvod s cívkou je rozepnut a napětí na cívce vyskočí teoreticky do nekonečna, prakticky dosáhne takové meze - než přeskočí jiskra na svíčce a vybije energii v cívce. ..... tedy napětí se nešteluje. Mez kam až napětí vyskočí je dáno prostředím - směsí ve které je instalována svíčka a vzdáleností elektrody svíčky od jejího hrotu.

pro směs LPG je to asi 18kV, pro směs benzínu asi 14kV na 1mm odtrhu svíčky

Pokud chceš toto napětí generované na cívkách snížit, zkus trošičku zmenšit vzdálenost elektrody svíčky od hrotu svíčky - tzv. sklepnout svíčky nebo si prostě jenom kup jiné vhodnější svíčky.

Mě v obou autech fungují BOSCH FR8SPP332 (obecně pro stejnoměrné zapalování LPG jsou vhodné jednohrotové svíčky s platinou) a cívky VALEO nebo NGK. Cívky SAGEM odcházejí - ty odcházely i na benzín.


V plynových systémech je taky obecně problém s autoadaptivním režimem.... za mě bych nechal auto najezdit pár km a pak bych hodnoty a nastavení pro vstřikování LPG zafixoval. Dělá to problém na motorech s proměnnou délkou sání nebo proměnným časováním ventilů .... LPG se zapnutým autoadaptivním režimem z toho zblbne.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator