Darja
|
29.10.2013 07:25 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
|

|
jruze napsal(a): Teď mám na dílně 2.2 HDI se spotřebou 6.2l dlouhodobou - Já odstavoval auto min. najeto 450 (odemne 200.) motoru jsem se neviml (krom FAP) - kadé auto má svoje pro a proti - u této spotřeby je návratnost investice do plynu moná na déle ne to auto bude mít. Jsi jedna z mála co neřeí problém plyn a elektronika v C5. - já benziňáky nedělám (jen výjmečně)ale je veobecně známo e BA+LPG má agresivnějí splodiny a zkoroduje výfuk(já měl zkuenost jen u Vectry kde 2x + několikrát řeeno kabely a svíčky - a tím pádem i ustřelenou klapku - na BA jela na plyn blbla) a spotřebu měla 0,10Kč na KM (vysvětlovat jak tu nebudu stejně by to nikdo asi neabsolvoval.(to pro mne bylo zajímavé při měsíčním nájezdu 5. - 6000Km)
Výfuk koroduje proto, e se při LPG tvoří víc vody, ba naopak splodin je méně.
Origo výfuk je toti opravdu podctivý kousek (taky ta cena je děsná), jakmile dá na LPG nějakej walker za 2500Kč, tak bude měnit kadý dva roky.
Jestli se ti LPG vyplatí, záleí na tobě a tvých nájezdech, já dělám 20tis ročně. V benzínu to dělá 68 000 Kč s mojí dlouhodobou spotřebou, pokud budu počítat o dva litry větí spotřebu plynu 38 400 Kč. Mě se zástavba plynu vrátila po roce.
Je to hrubý odhad, samozřejmě, e jezdím jen i na benzín, kdy si chci vyjet nádr a podobně.
LPG se krátkodobě nevyplatí někomu, kdo jezdí 7000 ročně a za tři roky se chce auta zbavit. Jene já s ním jezdím u 6 let, take mě se vyplatí a i kdybych měla kadej rok koupit svíčky za 600Kč + výfuk za 2500Kč a nevím, co jetě můe odejít díky LPG oproti benzínu, furt se to vyplatí. |
| |
| |