Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Citroen DS5
Darja
24.10.2013 19:33 - Re: Citroen DS5
99
Zvenku to vypadá jako koncept, vevnitř je to jako úžasná kosmická loď se zaměřovačem........ ale!

DS5 Hybrid. Fešná plná palba v bílé perleti a ještě hybridní a jenom můj. Natěšená jsem byla jak malej smrad na cukrátko, jakmile jsem dostala klíčky do tlapky, dostavila se mnohonásobná "La petite mort" a já vyrazila.

Exteriér:
Není třeba komentovat. Krásné, bohaté linie, propracované světlomety, vkusné chromové linky. Té velké chromové "hokejky", co je od kapoty k A sloupku, jsem se bála, že se mi nebude líbit. Ale už ji miluju.
Potěcha pro oko nadšence francouzské extravagance. Ano, to je ten směr, který chceme. Chceme auta, co vyčnívají z davu! Buď se do nich zamilujete a nebo je budete nesnášet.

Interiér:
Pro mojí pidilidi postavu, s hraničními 160cm je DS5 jako dělaná. Pořádný kus chlapa bude mít klaustrofobické záchvaty. Pro větší postavy je kokpit hodně stísněný, posez je utopený, středový tunel navrhoval fanda leteckých kokpitů. Některé ovládací prvky nejsou umístěny tak intiutivně, jak by člověk od vozu za milion čekal.
Celkové zpracování interiéru je na jedničku. Nedám ale hvězdičku, ani plus. Kůže a prošití sedaček je naprostá pecka, odpovídá to standardu takového vozu, kterým DS5 má být. Plasty pěkné, dyzajnově řešené do detailů.
Trochu mě mrzelo, že prosklená střecha (skládá se ze 4 částí, každý má nad hlavou vlastní okénko s vlastní roletkou) se nedá otevřít a okénka jsou malá.
Výhled z vozu je dobrý (znovu pro menší postavy), vyšším bude vadit A sloupek, který je sice prosklený, ale z vyššího posezu se za něj schová i větší auto. Já viděla dobře, tak jsem nechápala frflání, které jsem si vyslechla, když jsem se s DS5 chlubila.

Musím pochválit zadní kameru, trochu supluje naprosto krizový výhled dozadu (rozdělené zadní okno), má dobré rozlišení a auto samo ukazuje linie, kam se může jet a kam ne. Má dobré rozlišení (když to srovnám s autem, které začíná na podobné cenové relaxi jako DS5 v základu) a moc to pomůže. Z utopeného posezu je doopravdy hůř vidět.

Trochu jsem prvních pár kilometrů plavala v ovládacích prvcích. Ti, kdo milují čudlíky, budou naprosto spokojeni. Já jsem byla nešastná z ovládání zrcátek (schováno po levé straně za volantem), z ovládání okének (na středovém tunelu) a trochu mě drtila volící páka automatu. Při zpátečce je pojistka nastavena tak, že se páka musí přizvednout. To jsem si zapomněla nechat vysvětlit, a málem jsem neodjela z parkoviště před showroomem Myslím, že zrcátka a okénka mohla zůstat ve dveřích, tak jak jsme na to ovládání zvyklí z C5.

Co mě trochu drtilo, jsou 3 ukazatale rychlosti. Doopravdy jich potřebujeme tolik? Je to nutný? Jeden je ručička, druhý je na budíku hned u ručičky a třetí si je možno promítnout na "zaměřovač". V C6 se promítalo na sklo, tady se promítá na průhlednou plastovou desičku v palubní desce. Je milé, že ji můžete zasunout, či si poštelovat informace, které si navolíte, aby se zobrazovaly, do všech 4 směrů. Ale doporučuji to dělat před jízdou, protože prvky ovládání zaměřovače jsou na stropním panelu u ovládání roletek střechy a já místo zaměřovače pořád jezdila střešníma roletama. Jinak je to pěkná vyfikundace Jak ve Star Treku.

Ta věc pod kapotou:
Trochu lituju, že byl k mání jen diesel. Možná ten benzín je pro hybrida lepší volba. Já na autech na baterky miluju to ticho. Rozjíždíte se prakticky pořád na elektromotor, máte v kabině hrobové ticho a pak naskočí kadlavé HDi. Kabina je sice dobře odzvučená (při srovnání zas podobných vozů této střídy), ale pořád je to HDičko slyšet. Prvních pár dní vás bude bavit sledovat na displeji, kdy dobíjíte, kdy jedete na naftu, kdy na elektřinu. Graficky jsou tyto informace dobře zobrazené i pro mě, jakožto babu, která hrábla po klíčcích a nenechala si skoro nic o autě vysvětlit.
V režimu ZEV (Zero Emision Vehicle) je to naprostá pecka, jedete jen na baterii (omezeno rychlostí do 60km), ale mě to bohatě vystačí na jízdu do práce a zpět.
Jinak 120kw HDi je pěkný, dynamický motor. Nemám výtku.

Podvozek:
Au, moje koule. Chybí mi. Po prvním českém kanálu, budete doufat, že vám při první servisní prohlídce vymění olej a i odpružení. Když se na to budu koukat očima člověka, co deset let jezdí na hydraulice, nebudu objektivní. Myslím, že když stvořili takové dyzajnové ufo, mohli dát hydrauliku.. vždy ta řada "5" by si to i zasloužila.
Podvozek je na "stočenej drát" docela dobře odladěný. Spíš sportovněji. Auto je tiché, ale i tak ty české cesty vnímat budete. Nemusíte se bát ho vzít i zostra, sedí to, odpružení pěkně pracuje.

Automatické převodovka:
Nevím kde soudruzi udělali chybu... 4HP18, 4HP20, AL4, AM6... to jsou generačně starší převodovky, ale daleko komfortnější než to, co je v DS5. Nepátrala jsem po typu převodovky, buď je to asi hybridem, nebo ten automat se pořád učí, nebo je to prostě zase nějaká mezinárodní pomsta citroënu. Řadí tak, jak chci, ale ta prapodivná prodleva mezi stupni... Auto se rozjíždí héééén... pak nic, dejte si kafe nebo čaj, čekám co bude, pak zase héééén a je tam dvojka. Když DS5 trochu šlapete na krk (a pořád máte na displeji spotřebu do 5 litrů, hehe), tohle řazení vám bude působit větší a větší údivy. Když i 4HP20, která je v pořádku, řadí rychleji, něco je někde blbě.
Ještě jedna mega výtka k pádlům pod volantem. Na ty jsem se těšila moc, chtěla jsem si šiftovat jako v nějakém placatém špageáku férári. No, po pár kilometrech jsem to vzdala. Pádla jsou pro moje prsty daleko, převodovka se pořád chová jako zpomalený jantar, takže jsem zase zavelela "D" jako dopředu a nechala pádla pádly.

4x4 jsem ještě nevyzkoušela, ale co jsem zatím jen četla návody, tak to zase tak žhavé 4x4 nebude.
Díky faktu, že máte hybrida, přijdete trochu o kufr, je docela mělký, a i když se zadek vozu netváří dvakrát subtilně, místa není v kufru mnoho.
To auto se řídí moc dobře, když strhnu pár bodů za AP, za zvláštní rozmístění čudlíků a za zploštělý volant. To byl trochu větší nezvyk, ale když jsem přežila i pevný střed, tohle už je prd

Je to zábavné auto, lidi se za vámi otočí, když si brázdíte město na ZEV, pracovně nazváno zevl, tak je to krásný pocit. Ekonadšenci jásají, stejně jako ten emerický herec v reklamě, který se pyšní produkcí CO2.

Pro Citroën je to pech, ale myslím, že pro majitele DS5 to bude výhoda, že toto rozhodně nikdy nebude masový vůz. Nebude to jako C5, kterých je na cestách hodně. Je to tak specifický vůz, se svými specifickými mouchami, že si jej pořídí dopravdy jen fandové, milovníci a vybraná skupina lidí.

Jak se říká v jedné reklamě, když jí miluješ, není co řešit a i těm milovaným nějaké chyby odpustíte.

Fotečka jen mobilem, jak to bobánkovi slušelo:


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator