Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

||
 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Tuning, jak na to?
vilous
23.09.2013 20:43 - Re: Tuning, jak na to?
99
Pokud byste někdo chtěl dávat podložky pod kola, tak zde můj názor:

Domníval jsem se, že podložky pod kola byl koníček lehce odrostlých mladíků se Škodou 105. Ale že to někdo bude dávat na C5, to mne opravdu nenapadlo. Dost jsem se tím dříve zajímal, takže:

Úplně nesmyslné jsou podložky pod každý šroub (to by bylo o ústa), lépe pokud jde o celoplošnou podložku s prodlouženými bezpečnostními šrouby. Pak z hlediska bezpečnosti nejde nic zásadního namítat. I se k tomu vyjádřil bezpečnostní expert pojišoven, že v případě havárií po tom nejdou, takže tím nemá cenu strašit.

Přesto je bezpečnější a elegantnější řešení použít disky s menším ET. Pro daný model je předepsáno ET32, pokud se použijí disky s ET kolem nuly, tak je to totéž jako 32 mm podložka. Při ceně těch kvalitních podložek a dlouhých bezpečnostních šroubů už to není takový rozdíl.

Ale hlavní cíl, proč píšu: PROČ si to tam lidi dávají? To mi stále uniká. U té Š 105 jakýsi pofiderní sportovnější vzhled? No ale co u C5? To má být sportovní auto? Vždy výrobce dělá co může, aby to NEbylo sportovní auto. Pokud někdo něco takového chce, tak u konkurence je nepřeberný výběr.

Zásadní OMYL je, že je auto stabilnější. Směrovou stabilitu udává rozvor, nikoli rozchod. No a stabilnější proti převrácení - to je právě ten omyl. Výrobce všechny momenty sil spoustu času ladil a vysazením kola se to zásadně změní - já tomu přece rozumím lépe než výrobce! Ty páky k závěsům kol nejsou velké, řádově 15-20 cm a rozdíl třeba 3 cm to rozhodí o dost. Takže na závěsy kol a pérování je působeno větším momentem, což není nejlépe. Auto celkově klesne (pro názornost si představte, že kolo je vysazeno ven třeba o metr a bude to jasné), což u C5 výjimečně kompenzuje hydra. Celé pružení změkne, protože kolo lehčeji stláčí pružinu (nebo kouli) a tedy v zatáčkách dojde k silnějšímu naklánění, tudíž k většímu riziku převrácení!! Takže přesný opak toho, co si většina lidí myslí. Pokud někdo opravdu chce rozšířil podvozek a udělat to slušně, tak musí změnit aspoň tuhost pružiny a obvykle i některé díly nápravy.

Závěr - rozchod auta se změní percentuálně nepatrně, z cca 170 na 176, čili asi o 3%. Ale auto změkne i o deset a více procent, takže beze změny tuhosti pružení je to kontraproduktivní.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator