NaPlech
|
29.08.2013 22:44 -
Re: zadní pístnice
|
|

|
No je to tak, e jsem spustil auto dolů, aby nebyl tlak v pístnicích, pak jsem auto zvednul na zvedáku a hledal kde co na podvozku má vůle. Vechno bylo pevné, nikde ani stopa po vůlích. Při jízdě po větích nerovnostech (např. přejezd příčného zpomalovacího retardéru, nebo kostková cesta s poklopy kanalizace) se od zadku ozývají kovové rány. Tak jsem si říkal, e přece musí být někde vidět, kde do sebe kov na kov naráí a hledal jsem taková místa. Zkouel jsem vím hýbat páčit apod. a vechno se jevilo být v pořádku. Jen kdy jsem vzal za kolo a zalomcoval s ním nahoru dolů, tak se ozývaly kovové rány. Zjistil jsem e to jde z místa schovaného pod gumovou manetou, tam kde se tyčka pístnice opírá o rameno - tam kde jsou ty sponky. Proto jsem usoudil, e zde je jediná vůle a nejspí je tyčka od pístnice v uloení "vymačkaná" a tak u má vůli. No a při větím zhoupnutí to v místě toho kloubku narazí. Proto jsem usoudil, e asi budou pístnice na pokraji ivotnosti tak e bych je vyměnil.
No a pak jsem dostal tip na servis tady v OL, kde prý jednají sluně, nejsou předraení a hydraulickým citroenům rozumí. Zajel jsem tam, a borec hned jak při zvedání auta uslyel kovovou ránu, tak u věděl "odkud vítr vane" a e problém není v pístnicích, ale v loiscích ramene. Vysvětlil mi jak se to pozná a co přesně ten zvuk způsobuje.
Tak jsem se tam hned objednal na výměnu a zkuenost s opravou sem napíu třeba za týden.
No a jetě k té vůli v kloubu pístnice. Je to v pořádku, e je tam při odtlakovaném podvozku nějaká vůle? Je to tak, e kdy tyčku pístnice přes manetu chytnu, lze s ní pohybovat asi tak o 5mm. Takovou má vůli. Je to normální a tlakem v okruhu se vůle vymezí, nebo tam vůle nepatří a měl bych to řeit? |
| |
| |