fanda C5
|
10.04.2013 16:24 -
Re: monost přetíení C5 (nákladem)
|
|

|
zhrado napsal(a): veď ale bavíme sa o normálnom čerpadle a nie o róbováku v baterke. Motor si zobere tožko prúdu na kožko je vyrobený. Take ak ho pripojis rovno na atómovú elektráreň tak si aj tak potiahne len svoje. Stale si myslím, e sa mu pracuje lepie pri natartovanom aute ako ked ide iba na baterku. Je na to proste vyrobené....
Pokud obvod dobíjení je v pořádku a nedává víc, ne má, je ve v pořádku, pokud by dával hodně, můe dojít k přepětí na motoru a přeskoku. Proto na něm je napsáno e je napájení 12V a ne 20 V či více. U větích zařízení se pouívá přepěová ochrana z toho důvodu aby se vlivem přepětí nezničilo. Dalí otázka je, na jakou dobu chodu je motor stavěný, pokud pozoruji u mého auta, běí vdy několik sekund, věřím, e pokud by se jeho chod protahoval na minuty, je zaděláno na jeho odchod. Vlivem tepla by se dřív nebo později zničil.
C5 je konstruovaná na to, kdy do kufru dáme igelitku s nákupem, aby se po pár sekundách srovnala a ne a po startu, motor se samo rozběhne i během jízdy, tudí i kdy je napětí vlivem nabíjení větí ne oněch 12V, ale na to je to tak počítané a stavěné.
Tak kdy se to shrne, pokud je napětí sítě v aute 10,5 V - 13,8 V či 14 V, motor běí jen tu dobu co má, tak si jen chrochtá a je v pohodě. Tomu motoru je úplně jedno co pohání, zda nae vypruení, či sousedovo stěrač, jeho výkon je přiměřený jeho zátěi. Je mu tedy jedno, zda je v autě jeden člověk a nebo tři, pokud to stihne napumpovat ve stanovené době, aby se nepřehřál.
To jak dlouho komu běhá a proč, je otázka, ale to u není o motoru, jeho napětí, ale o stavu čerpadla a celého systému. |
| |
| |