Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Povinné ručení
Ferro
16.02.2013 12:42 - Re: Povinné ručení
99
Pro všechny, tedy i pro Tebe.

Vážení, jsem pojišovák a pokusím se uvést na pravou míru některé zde uvedené informace. Jen pro úplnost uvádím, že jsem řadu let pracoval pro ČP a nyní pracuji pro makléře (to znamená, že mám přehled o cca 16ti pojištovnách a jejich nabídce).

a) Potvrzení o bezeškodním průběhu - V rámci sjednání povinného ručení žádná slušná pojišovna nepotřebuje papírový doklad o bezeškodním průběhu (Bonus - Malus). Všechny vychází z údajů v databázi České kanceláře pojistitelů i když ta v tom má občas slušný hokej. Všechny pojišovny vydávají potvrzení na přepážce a "serioznější" automaticky zasílají klientovi (Allianz, ČP...).
To DARJA - Nechápu problém, údaje každého pojistníka jsou v kanceláři pojistitelů vázány na r.č. a křestní jméno, čili nelze zaměnit. Jediný problém může vzniknout v tom, že někdo jezdí bez nehody nepřetržitě od 01/2000 (rozdělení pojistného trhu a zahájení centrálního sledování bezeškodního průběhu v ČKP) bonus však nemá aktuálních 157 měsíců. Důvod: neměl na sebe napsané auto, nebo na pojistce povinného ručení nebyl zapsán jako pojistník. Jiná situace je při uznání bonusu v Havarijním pojištění. Tam musíš bezeškodní průběh doložit písemným potvrzením od předešlého pojistitele nejpozději do 60ti dnů od účinnosti pojistky. Nedoložíš-li, tak ti s nejvyší pravděpodobností pojistitel navýší pojistné na plnou palbu, protože nebude moci Bonus uznat. Jsou výjimky, zase odpovím a poradím na dotaz do mejlu.

b) Internetové sjednávání povinného ručení - Tak tomu jako pojišovák naprosto nerozumím. Možná špatně, ale domnívám se, že nikdo nemá tolik času, aby si vyhledal a seznámil se s všeobecnými, zvláštními a doplňkovými pojistnými podmínkami pojišoven působících na trhu. Z nich vytypoval 2-3, které odpovídají kvalitou, cenou a rozsahem služeb a poté se správně rozhodl pro to NEJ. A to nemluvím o více nabízený typech pojistění u jednoho ústavu, doplňkových připojištěních, různých rozsazích asistenčních služeb, slevách atd., aby pojišovny vyhověli rozdílným potřebám a přáním klientů.
Nechci hodnotit vaše ozhodnutí, ale TRIGLAV ani SLÁVII nesjednávám. Důvod: Lituji kolegy řidiče, u jejichž nezaviněné nehody bude viníkem pojištěný u těchto ústavů.

c) Změna pojišovny - Ze zákona o pojistné smlouvě je možno podat výpověď
1) k výročí účinnosti nejpozději 6 týdnů před ním
2) při změně vlastníka. Návrh Aliena na sepsání fiktivní kupmní smlouvy a na jejím základě vypovědět povinné ručení nemohu doporučit. Před nějakým časem se tato praxe rozmohla a reakcí na tento "fígl" je, že všichni pojistitelé vyžadují kopii TP s vyznačením změny vlastníka (odhláška vozidla). Může se přihodit, že někdo tuto odhlášku přijme, ale centrála pojišovny to neskousne a pojištění trvá dál se všemi z toho plynoucími důsledky (např. nevrácení přeplatku pojistného, nebo v případě področního splátkování vymáhání následných splátek). O přijetí výpovědi ústavem je klient informován písemně do 30 dnů od podání!! Jistě se můžeš rozčilovat, dohadvat, ale nápravy se lze domoci pouze soudní cestou, což je vcelku o ničem. Má to samozřejmě řešení. Máš-li zájem napiš mi na mejl, já Ti poradím.
To Alien - je asi bezvadné vědět, že údajně Wüstenrot umožňuje předčasné ukončení pojistky, ovšem nějak mi uniká smysl této info. Určitě motivem pro sjednání u Wüstenrotu nebude tahle "výhoda". Dosud jsem o ní neslyšel a osobně o tom pochybuji. Doporučení ze setkánání pojistitelů v rámci ČKP je stabilizovat pojistný trh a omezit změnu pojistitele striktně na zákonem stanovené možnosti.

Tak a teď mě rozcupujte!!

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator