Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: dojmy z STK
jruze
01.02.2013 20:46 - Re: dojmy z STK
U??vate?
vilous napsal(a):
Tak toto se mi podařilo nepochopit.
Když se motor točí na těch asi 5000 otáček na neutrál, tak řídící jednotka omezí překročení těchto otáček prostě regulací vstřiku nafty. Tudíš řídící jednotka dodá tolik nafty (čili energie), kolik je potřeba na chod samotného motoru = poměrně minimum.
Když motor točí 5000 otáček třeba trojku při předjíždění do kopce, tak tam řídící jednotka cpe veškerou možnou naftu, tudíž motor maká jako divý. Účinnost dieselového motoru je kolem 40%, takže 60% spálené teplené energie zůstává na motoru a odvádí se částečně sáláním a z větší části chladícím systémem.
Takže když motor spaluje méně nafty (na neutrál) logicky se méně hicuje, než když se tam spaluje maximúm nafty při zátěži.

Ale hlavně je výše uvedený příspěvek mimo téma. Obava majitelů z vytáčení motoru na STK nemá nic společného s nějakou energií, za těch třikrát několik sekund se motor nenahicuje- obavy jsou z poruchy rozvodů - tedy přeskočení nebo prasknutí rozvodového řemene a tedy fatální poruchy motoru. No a ve svém původním článku píšu, že pro řemen jsou i horší věci než běžet pár sekund na maximum na neutrál.


No pokud je motor v dobré kondici nic mu nehrozí(na to je stavěnej),ale pokud je už vyběhanej,nebo rozvody v dorazu,nebo z nějakého důvodu nezareaguje omezovač (protože oni to netočí jen na 5000ot , ale dají plnej a ono by se to nemělo dostat na víc než tyto otáčky) při vyšších otáčkách už nemusí stíhat pružiny na ventilech včas zavřít ventil a můžou klepnout do pístu(nebo spíš píst do nich) a tím může dojít k poškození.Nehledě na to že ten motor při prudkém zvýšení otáček má určitý přeběh max. otáček(setrvačností)

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator