30.01.2013 08:48 -
Re: Za jakých podmínek se vystřelí AIRBAG
Jeliko mě tahle diskuze zajímá a je to taky z mého oboru, něco jsem o funkci airbagu vyzjistil a pohledal...
Airbagy kadopádně musí vyletět nezávisle na pásech (koneckonců mého spoluáka to "nepřipoutání se" stálo ivot - vystřelovaný pytel nepřipoutanému řidiči můe zlomit vaz). V některých autech můe být čelní airbag spolujezdce svázán s obsazením spolujezdcovy sedačky (pás, nebo snad i zátěový snímač v sedačce).
Spoutěcím povelem pro aktivaci airbagu je zejména veličina "zrychlení" resp. její opak "zpomalení", které lze udávat v násobcích G - jako u stíhaček. Určitých hodnot zpomalení nelze dosáhnout jinak ne nárazem - např. brzdy jsou za ideálních podmínek schopny zpomalovat něco kolem 1G (cca. 10 m/s2, neboli kadou vteřinu se rychlost auta sníí asi o 36km/h) - a to u je váně takové to "zastavit na fleku", C5 to vyhodnotí jako panické brzdění a spolujezdec se pratí o čelní sklo Nedá se teda říct, e by existovala nějaká hraniční rychlost, kdy airbag jetě nevystřelí - záleí na té smůle do čeho se trefíme