Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

||
 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Za jakých podmínek se vystřelí AIRBAG
vasa
30.01.2013 08:48 - Re: Za jakých podmínek se vystřelí AIRBAG
Za?iato?n?k
Jelikož mě tahle diskuze zajímá a je to taky z mého oboru, něco jsem o funkci airbagu vyzjistil a pohledal...

Airbagy každopádně musí vyletět nezávisle na pásech (koneckonců mého spolužáka to "nepřipoutání se" stálo život - vystřelovaný pytel nepřipoutanému řidiči může zlomit vaz). V některých autech může být čelní airbag spolujezdce svázán s obsazením spolujezdcovy sedačky (pás, nebo snad i zátěžový snímač v sedačce).

Spouštěcím povelem pro aktivaci airbagu je zejména veličina "zrychlení" resp. její opak "zpomalení", které lze udávat v násobcích G - jako u stíhaček. Určitých hodnot zpomalení nelze dosáhnout jinak než nárazem - např. brzdy jsou za ideálních podmínek schopny zpomalovat něco kolem 1G (cca. 10 m/s2, neboli každou vteřinu se rychlost auta sníží asi o 36km/h) - a to už je vážně takové to "zastavit na fleku", C5 to vyhodnotí jako panické brzdění a spolujezdec se praští o čelní sklo Nedá se teda říct, že by existovala nějaká hraniční rychlost, kdy airbag ještě nevystřelí - záleží na té smůle do čeho se trefíme

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator