Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Akumulátor
vilous
18.01.2013 06:59 - Re: Akumulátor
99
No tak jsem tříletou baterku nechal přes týden v autě a novou venku na terse. Stará sotva pohnula voltmetrem, nová super, ručička zhruba svisle. No tak stará ani ne po 3 letech do šrotu, nic nenadělám. Nová ani po týdnu na terase neztratila ani setinu voltu a nabíječka ihned po pár vteřinách hlásila 100%. Takže jak tu již bylo nedávno psáno - mráz samotný olověný akumulátor neodrovná. Pozor LiOn (mobily, foáky..) jsou na mráz náchylnější mnohem více.

Ale stále mám pocit, že to soudruzi ve Francii navrhli pro provoz na Riviéře. Auto je na stav baterky velmi silně přecitlivělé. Měl jsem vectru v plné výbavě, hlídala i stav žárovek. Při startu mi kontrolky jenom mžily a motor se sotva dvakrát převalil - ale chytlo to bez nějakých nesmyslných průvodních jevů. Tady při podpětí zatuhne přístrojovka nebo to hlásí (francouzsky!) otevřené víčko nádrže nebo málo aditiva (doplněno s FAP před 5000 km) a další série blbostí. No a po protočení motoru je nutno vypnout, počkat 3 minuty na vypnutí palubní sítě a pak už bez potíží znovu startovat a tedy znovu huntovat baterku.
Přitom řešení je primitivní - naprogrqamovat, aby se palubka a další počítače krmily daty z čidel třeba až 10 vteřin po nastartování - podobě třeba jako hlavní světla. Při startování se potřebuje motor rozeběhnout a nevím, proč by auto mělo zajímat, kolik má aditiva...

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator