 | Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Akumulátor |  |
vilous
|
18.01.2013 06:59 -
Re: Akumulátor
|
|

|
No tak jsem tříletou baterku nechal přes týden v autě a novou venku na terse. Stará sotva pohnula voltmetrem, nová super, ručička zhruba svisle. No tak stará ani ne po 3 letech do rotu, nic nenadělám. Nová ani po týdnu na terase neztratila ani setinu voltu a nabíječka ihned po pár vteřinách hlásila 100%. Take jak tu ji bylo nedávno psáno - mráz samotný olověný akumulátor neodrovná. Pozor LiOn (mobily, foáky..) jsou na mráz náchylnějí mnohem více.
Ale stále mám pocit, e to soudruzi ve Francii navrhli pro provoz na Riviéře. Auto je na stav baterky velmi silně přecitlivělé. Měl jsem vectru v plné výbavě, hlídala i stav árovek. Při startu mi kontrolky jenom mily a motor se sotva dvakrát převalil - ale chytlo to bez nějakých nesmyslných průvodních jevů. Tady při podpětí zatuhne přístrojovka nebo to hlásí (francouzsky!) otevřené víčko nádre nebo málo aditiva (doplněno s FAP před 5000 km) a dalí série blbostí. No a po protočení motoru je nutno vypnout, počkat 3 minuty na vypnutí palubní sítě a pak u bez potíí znovu startovat a tedy znovu huntovat baterku.
Přitom řeení je primitivní - naprogrqamovat, aby se palubka a dalí počítače krmily daty z čidel třeba a 10 vteřin po nastartování - podobě třeba jako hlavní světla. Při startování se potřebuje motor rozeběhnout a nevím, proč by auto mělo zajímat, kolik má aditiva... |
| |
| |