Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Citroen C6 vseobecne
vseved
23.12.2012 16:48 - Re: Citroen C6 vseobecne
Za?iato?n?k
TycoonX napsal(a):
2.7ma určite nieje nepovedeny motor, v 607mách určitá séria mala problem s praskanim blokov ale v C6 nie,
čas ukazal ze ma svoje mini muchy ale je spolahlivy, skor by som sa bal 3.0 čo je vlastne to isté len prevrtané s ešte vysokotlakovejším CR..

2.7 - první měly problémy s rozvody, (napínací kladky) a hlavy. Od konce r.v.2006 prý problémy odstraněny.
3.0 není převrtaná 2.7:
Došlo ke zvětšení objemu válců z 2.721 na 2.993 cm3, a to zvětšením vrtání i zdvihu.
Vstřikování zajišuje systém typu common-rail. Tento systém již 3. generace, pracuje s tlakem až 2.000 bar oproti předchozím 1.650. Vstřikovací trysky s 8 otvory oproti předchozím 6 - přesnější dávkování paliva a podle situace je možné až 5 vstříknutí v jednom cyklu: jeden nebo dva pilotní vstřiky, dva hlavní vstřiky a jeden dodatečný vstřik,
který snižuje emise škodlivin. Rozprášení paliva je díky tomu homogennější, což zlepšuje spalování. Výsledkem je nižší
hlučnost a zpracování škodlivin „u zdroje“. Nové vstřikovací čerpadlo dodává jen palivo nutné k optimálnímu fungování motoru, tím je zpětný tok paliva do nádrže minimalizován.
Byla využita technika ECCS (Extreme Conventionnal Combustion System)- řešení staví na geometrii spalovacích prostorů, která je kompatibilní s požadovanou úrovní regulace znečišujících látek, hliníkových pístech s velmi dobrou mechanickou odolností a olejovým chlazením, nižším kompresním poměru (16,1:1 místo 17,3:1) a zvýšení propustnosti hlavy válce (o cca 10 %) pro lepší proudění vzduchu v motoru (snížení spotřeby paliva omezením třecích ztrát a zlepšením plnění).
Dále bylypoužity nové žhavicí svíčky, vyrobené z keramiky - lepší komfort při nízkých teplotách (použití při zahřívání po nastartování), pro snížení emisí při studeném motoru a pro zkrácení doby předehřívání při nastartování při velice nízkých teplotách (-25 °C, doba předehřívání je snížena ze 12 na 2,5 s). Obě turbodmychadla fungují stejně jako dosud, každé napájí řadu 3 válců. Největším vývojem prošla turbína, aby se docílilo její lepší účinnosti při nízkém průtoku (zmírnění setrvačnosti, optimalizace vnitřní aerodynamiky) a zlepšil se průtok při nízkých otáčkách. Optimální plnění při vysokých otáčkách, které mohou maximálně dosáhnout 250.000 min-1 místo původních 230.000, přispívá k vyšším výkonům ve srovnání s motorem o objemu 2,7 litru. Maximální tlak při přeplňování je 1,4 bar (absolutně 2,4 bar). Ovládání proměnlivé geometrie prostřednictvím elektrického motoru a s dobou odezvy do 100 ms, díky čemuž se zatížení motoru může během méně než 500 ms změnit z 0 na 100 %. Nový systémem recirkulace výfukových plynů EGR - o 40 % zvýšena tepelná výkonnost výměníku. Elektrický okruh motoru je vybaven alternátorem, který během zpomalování a brzdění intenzivně rekuperuje pohybovou energii.
Motor splňuje požadavky emisní normy Euro V. Výfukový systém je vybaven oxidačním katalyzátorem a filtrem pevných částic. Frekvenci údržby filtru stanoví počítač motoru, který zaznamenává skutečné uživatelské podmínky,
a to po přibližně 260.000 km.
Rozdíl: 2.7 / 3.0
výkon 150kw při 4000 / 177 kW při 3 800
krouák 440 Nm při 1900 / 450 Nm od 1.600 do 3.600
spotřeba kombin. 8.7 / 7.4

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator