Tak teď jsem z toho troku vedle sebe(ač nejsem benziňák a plynař)-jak docílí vyího napětí na cívkách při jízdě na LPG?Čím reguluje napětí při přechodu z LPG na benzín a opačně?
LPG vyaduje pro ionizaci směsi a tím umonění přeskoku jiskry vyí zapalovací napětí ne benzin.
Pro benzin je potřebné "přeskokové" napětí cca 14 kV,
za stejných podmínek ale při provozu na plyn je potřebné napětí pro spolehlivé zapálení směsi asi 16 - 18 kV.
Nic tam nereguluje. Napětí na svíčce roste a do takové míry, ne přeskočí jiskra, to je standardní funkce zapalovací cívky před záehem na kadém autě. Kam a má vyrůst aby jiskra přeskočila je dáno vlastnostmi směsi (viz benzin / LPG, chudá / bohatá) a mezerou na elektrodě svíčky.
Pokud je cívka patná, napětí nedokáe vyrůst do potřebné výe, aby jiskra přeskočila.
Při provozu na LPG se tedy dříve poznají odcházející zapalovací cívky. Co stačí pro benzin nestačí u pro LPG....