Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Ethanol E85
vseved
17.10.2012 18:00 - Re: Ethanol E85
99
Tony_Z napsal(a):
Chtělo by to dát 10 autobusů, co by jezdilo jen na bionaftu a dalších 10, co by jezdilo jen na roponaftu a dluhodobě testovat. Pak by to bylo alespoň trochu objektivní, takhle to je zase "jedna bába povídala". Klidně se mohl objevit, jeden autobusák, co s tím jezdí jako prase a točí naftu do omezovače - vždy to přeci není jeho, tak mu to je jedno - A pak se kříčí, to je tímhle a tímhle a tímhle... bez jakéhokoliv testování...

Tak tedy DP autobusy:
1) Všechna autobusy s novými motory (a nové nebo generálkované) NESMĚJÍ používat Bionaftu až do ukončení záruky.
2) Průběh km pro údržbu se u vozidel s bio zkrátil o 15% u olejů a o 25% u palivové soustavy. V zimním období (pokud se teplota dlouhodobě pohybuje mezi -2 až 10 stupni) probíhá výměna palivových filtrů v romezí 5000 - 6000km. (Normální nafta - 40 000km.) Pokud se v týdení předpovědi objeví teplota pod -2 uzavírají se stojany s bionaftou.
Výhody Bio: Levnější díky dotacím z magistrátu.
Nevýhody: Špatná funkce přídavného topení
Horší startování (nepřejte si ten smrad když v romezí 3.40 až 4.00 hod se natočí 40 autobusů s bio - pach z friáku je proti tomu Chanel)
Po přechodu z nafty na bio dochází ke snížení výkonu až o 12% - nutno upravit program převodovky - výsledkem je vyšší spotřeba o cca 10% (u kloubáku je normovaná spotřeba podle linky 55 - 60l/100km).
Vzhledem k tomu že se zavedením Bio u DP bylo zároveň přikročeno ke zpřísnění limitů EURO, jsou autobusy vybaveny katalizátory s možností tzv. selektivní katalytickou redukcí, což znamená vstřikování močoviny do výfukového potrubí před katalyzátor výfukových plynů, kde se močovina mísí s výfukovými plyny, rozkládá se vlivem tepla za přítomnosti obsažené vody na amoniak (NH3) a oxid uhličitý (CO2). Amoniak dále na povrchu katalyzátoru reaguje s oxidy dusíku (NOX), které vznikají při spalování nafty. Z výfuku pak místo většiny NOX odchází neškodná vodní pára a dusík. Podmínkou uvedené reakce je dostatečná teplota výfukových plynů a vlastního katalyzátoru. A to je právě problém bionafty, nebo teplota výfukových plynů je u bio značně kolísavá - proto je občas za jedoucím autobusem cítit amoniak (čpavek).
A jen pro zajímavost: DP má pohotovostní vozidla (Fabie) v pronájmu a součástí smlouvy je, že nebude v těchto vozidlech používána BIO.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator