  |  Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Chiptuning |   | 
 	
	| 
		
		vseved		
	 | 
	
		
			| 
				13.09.2012 13:51 -
				Re: Chiptuning
			 | 
		 
	 | 
	 
	
	
	  
	 	 | 
	
	vilous napsal(a):  Ač nejsem na chiptuning pecialista, tak shrnu věci selským rozumem: 
 
1. Nejsem militantní nepřítel tunění, nech si kadý se svým autem dělá co chce, pokud splňuje podmínky pro provoz po pozemních komunikacích. 
2. Kdyby existoval tuning nemající vliv na emise, spotřebu a ivotnost (přesně v tomto pořadí, emise se splnit musejí, spotřeba nejde objektivně změřit a ivotnost u vůbec ne), tak první kdo ho pouije, bude výrobce. Prostě z konkurenčních důvodů, protoe prodat auto je nyní makačka. 
3. Výrobce má nepřeberné zázemí lidské i technické aby vyvinul nějaký kompromis fungování motoru, od dalích osob a firmiček zasahujících do jeho výrobku se to čekat nedá ani náhodou.  
4. Sníení ivotnosti pokud není zásadní nemusí být zejména u dieselů překákou, protoe ivotnost základních komponentů dieselů větinou přečká majitele. Pokud motor místo mega vydrí 500 000, tak to drtivou část uivatelů netrápí. 
5. Nejlepí tuning je sednout si 5 minut před nákupem a říci si, jaký motor chci. Jak zde opakovaně psáno, nejvíc se snaí tunit majitelé nejslabích motorů, co je nesmyslný paradox. Ty motory jsou namáhané u běným provozem více a tuning je dorazí. 
6. Favorit míval kolem 50k a kolem 1100 kg max hmotnost. Kdy má C5 přes 2 tuny a motor 1.6, tak kilowatová hmotnost je na stejné úrovni a prostě se stím bude jezdit jako s favoritem. Nějaké tunění ten motor akorát odrovná.  
Výborně. Múe mi tedy vysvětlit proč výrobní program C5 do roku 2004 obsahoval nabídku motorů 2.0HDi v provedení: 
1) RHY - 66kw 
2) RHS, RHZ - 79kw 
3) RHZ 80kw 
Pro informaci: Podle katalogu výrobce jsou díly jednotlivých typů motorů záměnné. Rozdíl je v podstatě pouze v programu nahraném v ECU, a to jak pro 8 tak i pro 16ti ventilové verze. A pozor, vozy s těmito variantami se vyskytují ve verzi s FAPem i bez FAPu. e by chiptuning?	 | 
	 
	
	  |  | 
	 
	 
 
 
			 |    |