Tony_Z
|
11.07.2012 15:30 -
Re: Spotřeba - veobecně
|
|

|
Kdy to čtu, tak se tu válím smíchy po zemi... Dohadujete se tu o tom, jestli kvalt z kopce ano nebo ne. A kadej si prosazuje svou. A kadej má zajisté z části pravdu. Ale vdy zálěí na podmínkách (jaký kopec a co je za kopcem, co bude následovat... zastavení, dalí kopec, cedule omezující max. rychlost?)
A od kdy to je kopec? Od 1% procentního klesání??? No tak nechám zařazenej kvalt bez plynu a do zastavení, znovu se rozjedu a znovu? Blbost. To samé na druhou stranu: vyřadím, rozjedu se, atd.... Obecně nejdřív musím vědět, čeho chci dosáhnout - jaké rychlosti pod kopcem - podle toho zařadit nebo vyřadit - zařadit, pouze, kdy chci brzdit - co nejvíce nahrazovat klasickou brzdu motorem.
nějak shrnuto: Z mírného kopce nechat vyřazenej kvalt (to co získám je méně, ne kolik následně musím vynaloit na získání původní rychlosti). Z prudího kopce nechat zařazeno (nechceme překročit povolenou rychlost, nechceme se zabít, budeme pod kopcem muset jet pomaleji...).
Puntičkáři mohou nejdříve proběhnout celou trasu pěky, ve si naměřit, naházet do fyzikálních vzorců a dobrat se tomu, kde mají vyřadit respektive zařadit tak, aby měli co nejmení spotřebu. 
S tou svou starou plečkou s 300t km (reálných), kdy jsem se snail, tak jsem zajel k benzínce a Pchery - Praha Řepy (Hornbach) a zpět vyběhlo krásných 3,8l, co si myslím, e je na RHZ sluný, ale zajedu na delí dobu do města a je to v loji... |
| |
| |