quattrop
|
10.07.2012 00:54 -
Re: Volna predni naprava.
|
|

|
quattrop napsal(a): Tak dneska mam po kontrole rizeni. Tisicihran ok, spojovacky na tyci ok. Vymeneny silentbloky ramen (predni i zadni), nove kosti (zesilene), novy spodni cep ramene a axialni tahlo. Naprava zkoumana montpaku myslim fakt dostatecne. Nakonec udelana geometria a zadna citelna vule... Mno a vysledekpo testovaci jizde? Mlaceni do volantu je jeste horsi!  Znamej mechanik z toho byl sam dost prekvapenej, jakto, ze to takhle moc mlati do volantu. Kazda mensi dirka cuka s volantem, vetsi (pricne spary apod.) s nim doslova melou. Je to jak kdyby to rizeni bylo strasne nalehko. Nemuze to byt treba nekde v posilovaci, treba nejaky pricpany ventil od serva? Krome hrebenu rizeni a silentbloku vol. tyce jsem tu na foru uz asi nic jineho souvisejiciho nenasel. Meho servisaka uz taky nenapada, co by to mohlo byt. Jinak zadny pazvuky nepozoruju a po vymene tech zminenych veci je ted jizda o dost tissi a predchozi tluceni zmizelo (to zrejme pomohli nove kosti). Takze co ted? Asi nezbude nic jinyho nez rizeni ven  Nebo mate jeste nekdo nejaky napad co zkontrolovat?
Tak po čase jsem zkusil hledat dál a asi u nael. Při točení volantem (kola na zemi) je slyet lupání z míst od hřebenu. Na zvedáku, kdy byly kola ve vzduchu to slyet nebylo. Vlezl jsem pod auto a stáhl levou maetu co kryje kus hřebene v místě připojení ax. táhla. Při otáčení volantem jsem do hřebene tlačil a je tam cítít drobná vůle - při zatlačení na hřeben zespodu pak křupání ustane, take předpokládám, e problém je někde na hřebenu, nebo prostě v mechanizmu řízení. Koukal jsem na service.citroen.com a nový mechanizmus stojí přes 22 tisíc. a vyrábělo se opět několik variant (originál kód dle mého VIN je 4000LX). Nael jsem snad kompatibilní LAUBER za cca 12000, a TRW za necelých 9 tis., ale to má jiný kód a asi to není kompatibilní.
Vyplatí se sehnat nějaké na vrakáči? Nebo nedělá se třeba repase řídících mechanizmů, na kolik to tak zhruba přijde a kdo to případně dělá?
Díky,
P. |
| |
| |