| 
		
		jruze		
	 | 
	
		
			| 
				08.03.2012 09:35 -
				Re: Disky a pneu na C5 - obecně
			 | 
		 
	 | 
	 
	
	
	  
	 	 | 
	
	C5stepan napsal(a): Zatím se nemluví o kontrolách a případných sankcích  , ale moná je dobré to vědět ne budeme kupovat pneu na letoní zimu. Připravení nebudou překvapení  . 
Nové značení pneumatik má vést ke zvýení bezpečnosti na silnicích. 
Od listopadu budou pneumatiky osobních i nákladních aut povinně označené informacemi o kvalitě přilnavosti na mokru, valivém odporu a hlučnosti. títky na pneumatikách vyrobených po 1. červenci si vyádá nařízení Evropské unie, které má za cíl zvýit bezpečnost silničního provozu a sníit dopad dopravy na ivotní prostředí. 
Kritéria podle společnosti Goodyear Dunlop kupujícímu poskytnou informace o bezpečnostní charakteristice výrobku. "Valivý odpor ovlivňuje spotřebu pohonných hmot u automobilů, a proto má i přímý vliv na ivotní prostředí. Hodnota přilnavosti na mokru je klíčovým ukazatelem z hlediska bezpečnosti na silnici, poskytuje toti informaci o délce brzdné dráhy na mokru. Hlučnost pneumatiky má vliv na kvalitu ivotního prostředí". Kromě těchto základních hodnot je vhodné při výběru pneumatiky brát v úvahu i odolnost vůči takzvanému aquaplaningu i délce brzdné dráhy na suché vozovce. Snadná monost kontroly základních parametrů výrobku přispěje k tomu, e si lidé budou pneumatiky vybírat odpovědněji. 
Nepřímo tak podle předpokladů Evropské unie můe toto nařízení přispět ke zvýení energetické efektivnosti vozidel o pětinu a k pětinovému sníení emisí oxidu uhličitého v ovzduí do roku 2020. Povinné označování se netýká například dojezdových rezervních pneumatik, pneumatik protektorovaných, závodních a podobných speciálních pneumatik. Nevztahuje se rovně na pneumatiky určené pro motocykly  
 
 
U závodních (speciálních) pneu je a bylo toto nebo rezpektině obdobné značení vdy - podle toho se vybírají pneu dle počasí na kadý závod(ve slengu označované jako tvrdost , mokré - suché atd..) ale bavím se o speciálech kde jsou tyto údaje označeny barvou,číslem,materiálem ze kterého jsou atd.. Ale to je opravdu o něčem jiném .A asi by jsi s těmito pneu měl na silnici v běném provozu obovské problémi se stráci zákona - u vidím jak jim vysětluji e pneu bez vzorku jsou na suchu ,,neutrhnutelné" od vozovky a e ty díry v ,,dezénu" jsou značky pouitelnosti a odtavená guma na krajích je normální   
 
Holt někoho napadlo e by bylo dobré se přiblíit k označování pneu jako pro závodní vozy - to asi proto e spousta aut dnes je schopna dosahovat skoro stejných rychlostí.	 | 
	 
	
	  |  | 
	 
	 
 
 
			 |    |