Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Ceny PHM
felix81
26.01.2012 11:48 - Re: Ceny PHM
99
vilous napsal(a):
To Felix81: Už se těším na rozvoz zboží z obřích skladů do cílových hypermarketů pomocí lodí. No a do menších obchodů menšími loděmi, do vietnamských nejlépe na kanoe. Hlavní je mí dobrou sí řek a potoků ke každé prodejně. Navíc mne zaráží militantní postoj k vlakům, jejichž použití je v podmínkách ČR přece jen smysluplnější díky husté síti než lodě.
V tomto tématu bych chtěl zchladit nadšení pro plyn. Masové nasazení (v desítkách procent celkového vozového parku) by bylo samodestruktivní. Výroba plynu pro auta a jeho distribuce a skladování a prodej není zásadně levnější než kapalné pohonné hmoty. Tu láci z něj dělají (ne-)daně. Pokud plyn bere ekonomika jako kuriozní hračičkování pár nadšenců, tak to nechává stranou. Pokud by to byl zásadní či převládající způsob, tak se to zdaní jako kapalné pohonné hmoty. Pak by majitelé měli všechny nevýhody plynu a za stejné prachy jako naftu, tak by to přestali chtít...no a kruh se uzavírá.


Vilousi ty jsi úplně mimo mísu.
Jde mi o to, že tady jsou dvě řeky které spadají do mezinárodních splavných řek a NEVYUŽÍVÁ se jejich plná kapacita. Neopotřebíš je, neudělᚠdo nich výtluky, nehody nákladních lodí na řece se stávají velice sporadicky, nepotřebuješ na zimní provoz zimní plechy, nesolí se, fízl ti nekontroluje lekárničku, neměří ti rychlost atd. atd.
Když se o lod člověk dobře stará tak potřebuje pouze minimální údržbu. Když porovnám roční provoz plavidla a kamionu na údržbě tak to co se za rok investuje do kamionu tak loď by za investice dané do kamionu musela bejt ze zlata. Prostě náklady na údržbu lodi jsou o třičtvrtiny nižší a přiveze trojnásobné množství zboží než kamion. A nejdůležitější je spotřeba paliva. Loď přiveze to samé množství zboží co kamion za poloviční spotřebu paliva.
Jediné zápory lodí je vlastně jen příroda- velká voda a velký mráz který znemožňuje náklad určitých vlhkých sypkých materiálů.
Vilousi z Hitlerovska se dá dovést spousta zboží po vodě. Totéž i z Polska. Přístavy tady jsou a neni problém do měsíce kdekoliv na řece postavit provizorní překladiště zboží.
Proč se nevyužívají Smíchovský a Holešovcký přístav kde by mohly být velké centrální sklady ze kterýcch by se to odváželo dále do prodejen? Protože je zde velice silná kamionová lobby která dělá vše proto aby toto nenastalo. Ale až skutečně bude cena nafty na neůnosné hranici tak se lidi naserou a začnou přemejšlet o levnější variantě.
Proč se všude ve světě řeky naplno využívají a tady prostě ne??? Opět kamionová lobby a zamozřejmě parta hovad od ekologie kvůli pár škebličkám.
Proto se upřímně modlím aby cena ropy dál vesele stoupala a pak snad lidem tady konečně cvakne že tudy cesta k blahobytu nevede.
Ano menší nevýhoda plavby je její menší rychlost dopravy, kamiony jsou rychlejší ale za jakou cenu.
Příklad: Mě jeden obrat s lodí trvá dva dny i s nakládkou materiálu. Jezdím pro písek, kačírek z Prahy k Roudnici nad Labem, kde naložím 1000tun a vrátím se zpět k vykládce se spotřebou pouhých 600l nafty 5 litrů mot. oleje a 3 kil vazelíny s pouhým opotřebením barev na pacholatech plavebních komor s menšími núčtovanými cenami za přepravu.
Kamion to dokáže navozit za den ale s dvojnásobnou spotřebou a opotřebením jak celkového kamionu tak i silnic a tím pádem vyšší cenou přepravy.
Vlak je samozřejmě levnější alternativa oproti kamionu ale né lodi. Vlak na svůj provoz potřebuje převážně el.energii která zase stojí peníze a musí se vyrobit v elektrárně samozřejmě se ztrátama.
Tu naftu co naleješ do lodi tak spálíš, tudíž tu energii využiješ podstatně s menšími ztrátami než vlak ke kterému se ta energie musí dopravit po drátech které zase mají ztráty.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator