| 	
	| duff74 | 
			| 19.01.2012 14:25 -
				Re: Volný plynový pedál |  |  
	|  
   | Asi jsme si nerozuměli. Mně je postup jasný, je víceméně podobný u větiny aut s potenciometrem plynu. 
 1.  Ono se nabízí vysvětlení, e je lanko vytahané, ale kdy potenciometr je navolno a NEMÁ vůli v pruině, tak a mi nikdo neříká, e se ocelové lanko, pokud není viditelně pokozené, vytáhne na délce +- 0,5 m o 3 cm! Ono to ani mechanicky nejde, protoe to by se na té délce muselo úplně rozplést a dojít k destrukci zapletení.  Jak by potom vypadaly brzdy na kole, kde je dlouhé 120 cm. A to je podstatně větí tah.  Servisuju kola a lanka se mění hlavně kvůli mechanickému pokození (roztřepení, zlomení, apod.) s vyjímkou přehazky, kde nataení lanka způsobuje patný chod po pastorcích. Ale to se bavím o prodlouení cca 2 mm na 140 cm.   Spí uvěřím unavené vratné pruině v potenciometru, ale to by tam byla vůle.
 
 2. Pokud pedál plynu dostatečně zatíím, nebo o něho vzpříčím nějaký předmět o sedadlo nebo palubku, tak  to zcela dostatečně nahrazuje pomocníka, někdy je to i spolehlivějí
  .  A postup mám úplně s shodný s tím tvým. Moná je to na 100 %, ale přesto je po uvolnění pedálu na něm taková vůle, která zkracuje chod pedálu skoro na polovinu, co podstatně ovlivňuje uívání auta.  Předpokládám e lanko je ukončené klasickým válečkem, nebo kuličkou, která je uchycena v těle potenciometru bez monosti regulace. Ve by vyřeila monost regulace na koncích lanka, buď v páce pedálu, nebo v těle potenciometru.  Případně výměna bovdenu za delí.  Mimochodem jak je lanko ukončené na páce plyn. pedálu? Protoe spí bych viděl, e vůle vznikla v uchycení koncovky lanka na pedálu, ne v lanku samotném. Předpokládám, e lanko bude ukončené plastovým obdélníčkem, který je zaháknutý za páku pedálu.  Aspoň tak nějak to bylo na Xsaře na lanku spojky. |  
	 |  |  |  
 |  |