| 
		
		Mikra		
	 | 
	
		
			| 
				01.11.2011 20:48 -
				Re: Optimální zacházení s motorem HDi
			 | 
		 
	 | 
	 
	
	
	  
	 	 | 
	
	TheOne napsal(a):  turboefekt poznas jedine zastudena kdy není jete dost zahřáté a promazané, roztočí se skokově pak to kopne.  
Myslím, e turboefekt se pozná i za tepla a není způsobený nepromazaným turbem. Turboefekt je zapříčiněn tím, e turbo se roztáčí výfukovými plyny. A pokud je motor v nízkých otáčkách, tak ne nějaký výfukový plyny s vyí rychlostí vzniknou, tak se musí nejdřív do motoru dostat palivo a vzduch. A vzduchu je málo, protoe turbo se pomalu točí, protoe ho výfuk nehoní  . Tak tím se celý roztočení turba zpomalí. Ale jedná se o zlomky sekundy.	 | 
	 
	
	  |  | 
	 
	 
 
 
			 |    |