Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: spotřeba oleje
navicar
18.09.2011 12:56 - Re: spotřeba oleje
99
Z 31.8.2011 som prispel s článkom, že strata oleja v mojom aute prejavovala s pretečením cez výmenník do chladiaceho systému. Táto závada sa našastie odstránila s výmenou toho výmenníka, ale následky čo zanechal olej v chladiacom systéme boli na zaplakanie. Rád by som Vám poskytol postup odstránenia olejových nečistôt z chladiaceho systému, čo som samozrejme sám urobil, nakožko v Citroen servise by som za taký úkon
sa nedoplatil. Síce je pravda, že tam mi aspoň poradili akú chemikáliu mám na to použi, ale cenovo sa to pohybovalo od 30-40 € za prípravok čo samozrejme stačí na maximálne 1-2 krát prepláchnutie chladiaceho systému. Cestou zo servisu náhodou som sa stretol s kamarátom, ktorý kedysi opravoval autobusy a poradil mi, že to mám vyčisti s ,,Kryštalickou sódou". Oni to tak robili na tých autobusoch a vždy sa ten olej odstránil. Tak som zabehol do najbližšej drogérie a za 1.40,- € som kúpil 1 kg balenie.
Postup je nasledovný:

Vypusti chlad. zmes alebo vodu
Demontova expanzku a spádovú hadicu z expanzky.
Tieto dobre prečisti s čističom na motor a 3-4 krát prepláchnu vodou.
Namontova spä a ďalší postup je nasledovný:

Asi polovicu sáčku treba rozmiesi v 2 litre teplej vode a dolia do expanzky spolu s patričným množstvom vody.
Treba systém klasicky odvzdušni a zapnú kúrenie na maximum. Počas jazdy som počkal až sa zapne termostat - jazda cca 15-20 min.
Pozor ale na tlaky v systéme, lebo tá sóda tam pracuje. Potom to rýchle vypusti a treba systém prepláchnu
minimálne 3 krát čistou vodou.

Pri tretej výmene vody treba dolia – zamieša aspoň 2 litre nemrznúcej kvapaliny, aby sa nezadrela vodná pumpa a nekorodovali súčiastky motora. Nutné zase odvzdušni. Jazdi treba cca 200-300 km. Občas treba skontrolova stav nemrznúcej kvapaliny či sa ešte nevyplavuje nejaká nečistota.

Keď je všetko OK, tak znovu vypusti vodu-nemrzku zo systému,
prepláchnu ešte raz expanzku s čističom na motor potom 3-4 krát čistou vodou.

Namontova spä – nalia, ale už len nemrznúcu zmes – odvzdušni a treba si zajazdi, aby sa zapol termostat a to má za následok, že trošku stiahne hladinu chlad. zmesy v expanzke čo treba samozrejme dolia po rysku s označením ,,max”. Mne to pomohlo Prejem veža šastia.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator