Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Levá páčka - samovolné vypínání dálkových světel, blinkrů a mlhovek
paliop
08.09.2011 18:19 - Re: Levá páčka - samovolné vypínání dálkových světel, blinkrů a mlhovek
99
Růža napsal(a):
Tak jsem se rozhodl ten comm doma rozebrat (na dálková světla mi nešlo už skoro přepnout - stále se vypínaly). Není na tom nic moc složitého.
V první řadě odpojíme baterii. Pak po odšroubování dvou šroubků sundáme spodní plastový kryt tyče řízení. Horní kryt se odklopí nahoru. Nejprve je ale třeba povysunout DO rádia, případně ovládání tempomatu. Potom na zadní straně volantu jsou dvě prohlubně, ve kterých je zajištěn airbag. Silným šroubovákem odtlačíme tyto "pojistky" k vnější straně volantu a airbag tím odjistíme a můžeme ho vyklopit z volantu. Odpojíme konektory z airbagu (tyto konektory jsou zajištěny pojistkou, kterou je třeba vysunout nahoru a potom jde lehce vytáhnout i celý zbytek konektoru). Airbag vyjmeme. Ve věnci volantu je třeba ještě rozpojit jeden konektor, tak aby byly všechny volné a mohl se stáhnout volant. Povolíme šroub držící volant (je to torx 45 nebo 50). Lehce sundáme volant (na volantu i na tyči řízení jsou značky, takže opětovná montហje bez problému, přesto je dobré mít volant ve středové poloze). Poté povolíme šroubek na objímce zajišující nᚠcomm. Objímku trochu roztáhneme, odehneme plastové zajištění polohy a comm stáhneme z řízení. Zpětná montហje v opačném pořadí.
Samotný comm rozpůlíme tak, že postupně odehneme plastové zobáčky kolem dokola (není tam nic lepeno, šroubováno nebo nýtováno ani žádné pružinky). Pracujeme s citem a tak aby nám něco nevypadlo (i když tam toho moc není).
Já jsem po rozpůlení zjistil, že uvnitř je všechno v pořádku a nic není vydřené. Přesto jsem všechny posuvné části očistil, lehonce je přejel jemným smirklem a opět namazal bílou vazelínou).
Comm jsem složil dohromady a vyzkoušel v autě ještě bez volantu. Žádné zlepšení se nekonalo Tak jsem tedy ještě rozebral konec páčky zapínání světel a tam to bylo totálně vyšoupané (byly tam pouze zbytky původních styčných ploch). A jak jsem se to snažil vylepšit, tak mi upadly i ty zbytky Nakonec se mi podařilo na původní místa připájet kousky mědi z jiného plošného spoje (je to taková prasečina, ale zatím to funguje, i dálková světla drží).
Nejhorší je, že se tato část samostatně asi ani nesežene a kvůli takové kravině se musí koupit celý nový comm.
Po této mé zkušenosti si myslím, že 90% problému se světly je v tomto přepínači.

Add: Pokud to není totálně vyšoupané, tak by ještě mohlo pomoci to, co psal jirisaub předemnou. Tzn. co nejvíce eliminovat otáčení tímto přepínačem.

Add 2: Ještě jedna poznámka: při opětovném skládání rozpůleného commu dohromady je třeba nastavit obě ovládací páčky, z předního pohledu řidiče, do spodní polohy (blinkr doleva a stěrače na setření), aby se to v pohodě secvaklo.


išiel som podža návodu, ale asi som niečo zle zložil lebo mi nechcú osta svieti diažkové svetlá, keď potiahnem páčku sa rozsvietia a keď pustím tak zhasnú, vieš mi poradi, nechcem to zase len tak rozobera

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator