Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: C5 1.6 HDi
luki2001
04.07.2011 11:52 - Čerstvé zkušenosti z C5 III. 1.6 HDi
99
Milí kolegové "citroenáři", dovolte mi, abych se s Vámi podělil o čerstvé zkušenosti s C5 III, 1.6 HDi break,r.v. 08, 120000km. Jezdím s ním měsíc, koupil jsem ho jako nebouraný, pouze promáčklé dveře na levé straně. Celkově zatím po 2500km hodnotím auto velmi kladně. Samozřejmě na všem se dají nalézt mušky, ale záleží na úhlu pohledu každého z nás. Začnu body, které by mohly ve srovnání s předchozími modely C5 I a C5 II skalním C-5 -kařům vadit (ale po svezení s novým modelem jen trochu nebo pak i vůbec). Moje auto je tuším nejprostší varianta této modelové řady. Ve výbavě srovnatelné asi z předchozí "SX", takže mi tam nic nechybí, výbava je oproti konkurentům i tak bohatá,navíc tam je vestavěné hands free napojené na originál audio soustavu s velmi čistým poslechem. Po čem se mi trochu stýská je hydraulika. Na běžné svezení jsem zjistil, že to jen předsudek, který jsem si vytvořil po ježdění s pěti Xantiemi a pěti C5. Ježdění po městě a po drobných nerovnostech zvládá možná klidněji a tišeji než hydraulika, rozdíl cítim při jízdě po dálnici - není tak plavná, ale ne nepohodlná a díky perfektním sedačkám to není špatné, ale hydraulika je hydraulika.
Druhá věc, která mi maličko vadí je menší zavazadelník. Ale kdo neplní kufr každý den až po střechu, tak si s tímto objemem bohatě vystačí, přirovnal bych ho ke Xantii, ale u C5 se dá pár drobností narovnat k rezervě.
Třetí negativum jsou náhradní díly. Těchto aut u nás ještě moc není proto vrakoviště ještě nejsou zásobeny a to co tu je, tak je drahé, např. přední dveře (jen holý plech)za 5000 a byl jsem rád. Taže kdo by si chtěl si chtěl opravit nějakou větší levnou bouračku, tak se nashání, protože moc dílů s předchozím modelem není shodných, něco málo je s Peug. 407.
Dále je třeba si zvyknout na světlou výšku a dávat si pozor na obrubníky a nespoláhat, že si auto moho přizvednout.
To vše mi připadá jen jako maličkosti.
Jízdní vlastnosti jsem částečně nakousl, celkově chování hodnotím jako jisté a zároveń velmi pohodlné.
Ovládání auta přesné, řazení taktéž.
Motor 1.6 mám poprvé, před tím jsem u C5 měl všechny možné naftové dvoulitry i jeden 2.2
. Přikláním se k pozitivnějším zkušenostem z předchozích diskuzí o tomto motoru, je totiž stejný . Nejsem závodník, jezdím klidně, +- předpisově a dynamika mi bohatě postačuje, jen při plné zátěži je potřeba při rychlém předjíždění včas podřadit. jinak jsem velmi mile překvapen, že na vůz této váhy a rozměrů není žádná brzda provozu a to při super spotřebě. Dálku zvládám hravě i pod 5l/100km, průměr mám 5,5l/100km.
Interiér je velice povedený - francouzsky útulný a německy precizní, žádné pazvuky, pevný střed volantu mi vůbec nevadí, rychle jsem si zvykl, spousty ovládacích tlačítek si užívám při delší cestě.
Osvětlení mám klasiku, ale součástí hlavních světel jsou i denní světla a statické osvětlování zatáček. Automatické přepínání přes senzor pracuje spolehlivě.
Tažné zařízení je krásně schované pod nárazníkem a spouští se jedním zatáhnutím za pojistnou páčku.
Osvětlení kufru slouží zároveň jako přenosná kapesní svítilna -velmi praktické.

To je asi vše co mě napadá, zatím jsem a doufám, že i nadále budu spokojen jako s předchozími C5.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator