 | Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: C5 1.6 HDi |  |
TomasT
|
30.05.2011 20:38 -
Re: C5 1.6 HDi
|
|

|
stejskli napsal(a): Ano, ted je to tu pekne shrnuto - motor neni prilis slaby, spis je potiz udrzet ho v perfektni kondici a trvala zatez dana i normalnim provozem muze vic problemu, nez byva zvykem. Co to pro zacatecnika prakticky znamena? Staci menit olej podle predepsaneho intervalu (20 tis. km?), nebo je potreba pridavat nejaka aditiva do nafty, cistit nejake filtry casteji, nez to udela servis spolu s olejem? Vyzaduje turbo nejakou specialni peci?
Doporučeno je měnit olej u po 15 tis, ne po 20, samozřejmě s olej. filtrem.
Filtry obecně se nečistí ale mění (olejový, naftový, vzduchový). Někdo s olejovým preventivně mění i ostatní filtry, někdo to dělá kadou druhou nebo třetí výměnu (co přiblině odpovídá předepsanému intervalu výměny). Záleí i na místě kde jezdí a palivu. U vzuchového není problém ho vdy při výměně oleje zkontrolovat, jestli u není moc zaprasený.
Turbo nevyaduje spec. péči, ale jen etrné zacházení (ne e pojede nějakou dobu 180 po dálnici, zabočí k pumpě a hned chcípne motor). Ale zrovna turbo je na 1.6HDI snadno servisovatelný (vyměnitelný) díl, vymontovat ho zvládne i cvičená opice. Jinak já jsem při poslední výměně oleje měl venku olejovou přívodní trubku a kontroloval zda není zanesené vstupní filtrční sítko (bylo OK, ale stejně jsem ho raději preventivně vyhodil). |
| |
| |