Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: rozvody - kdo a kde levněji
TomasT
19.03.2011 23:42 - Re: rozvody - kdo a kde levněji
99
funtomas napsal(a):
tak to sem nevěděl, že se má měnit ještě jeden řemen, tak ho ještě taky vyměnit?

Jasně že tam je, když otevřeš kapotu tak na něj na levé straně motoru koukᚠ(není zakrytý), pohání alternátor, klimu a servo.
Pokud nevíš kdy byl měněný (a nevypadá jako nový s neošoupaným potiskem), tak určitě vyměnit - stojí cca 500,-
Zároveň zkontrolovat ložiska napínací a vodicí kladky - jestli jdou zlehka a nemají vůli. Kdybys je chtěl taky preventivně měnit, tak obě dohromady stojí cca 2000,- (ale občasná kontrola by měla stačít)
Protože tenhle řemen se buď přetrhne stářím (popraská) nebo díky drhnoucím kladkám.

To jsem si v souvislosti s tímto vzpomněl na problém s napínací kladkou v mém předchozím autě - Xantii 1.9TD.
Od určité doby mi začal řemen přeskakovat na alternátoru o drážku vedle a navíc pískal (prokluzoval). Koupil jsem nový, vyměnil, ale kladky pořádně neprohlížel. Po namontování jsem zjistil, že nejde pořádně dopnout ani ten nový, tak jsem ho byl vyměnit za trochu kratší (o 1cm). Ten už nepískal, natažený byl dost, ale na alternátoru občas zase přeskakoval.
Když jsem pak jednou dával auto do servisu, tak jsem jim řekl, a se na to když tak kouknou. A oni zjistili, že napínací kladka měla kdysi prasklou pružinu a předchozí majitel to vyřešil prasácky natvrdo šroubem. No a po letech se šroub začal vyviklávat a kladka se trochu uvolnila a navíc naklonila, takže řemen křivila. Zároveň to byl i důvod proč byl původně koupený nový řemen příliš dlouhý.
A jaké z toho plyne ponaučení milé děti? Ničemu nevěřit a vše si zkontrolovat!

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator