Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: dojmy z STK
TomasT
25.02.2011 09:02 - Re: dojmy z STK
99
Opsáno z BX fóra:
U dieselu se měří kouřivost. Ta se pohybuje mezi 0,6 u nových motorů po 2,5 u starých motorů. Údaj bývá uveden v TP, na štítku v motorovém prostoru nebo v emisních tabulkách, a říká se mu "korigovaný součinitel absorpce."
Měření pprobíhá následovně: Poprvé se prošlápne plný plyn aby došlo k vyfoukání bordelů z výfuku apod. Poté se se spustí opacimetr (přístroj na měření emisí) a motor se ČTYŘIKRÁT po sobě vytočí nadoraz DO OMEZOVAČE. Přístroj sám ukazuje, kdy sešlápnout plyn, jak dlouho ho držet a kdy ho pustit. Poté přístroj vypočítá průměrnou hodnotu ze čtyř měření, která musí být nižší, než údaj uvedený pro daný motor. Zároveň je důležité, aby rozdíl mezi těmi čtyřmi měřeními nebyl větší než 0,25%, pokud je větší, vozidlo nevyhovuje, i kdyby průměrný údaj vyhovoval.
Kontrolují se také další věci. Musí sedět volnoběžné otáčky (rozpětí je uvedeno např. v kartičce měření emisí nebo v tabulkách v emisní stanici), a pak musí sedět také tzv. přeběhové otáčky, což jsou ty maximální otáčky kdy je motor v omezovači (tolerance bývá 200 otáček). Pokud je něco z toho mimo toleranci, vozidlo nevyhovuje. Dále se kontroluje také těsnost a stav výfuku, stav palivového potrubí, úniky oleje z motoru a pokud je motor s řídící jednotkou, tak také pamě závad (musí být prázdná).
Stává se také (naštěstí zřídka, ale stává) že se při akceleračním testu (což je to vytáčení do omezovače) u neudržovaných motorů roztrhne vlivem prudkého záběru rozvoďák a je po motoru. (Vina je na majiteli, pokud je rozvoďák vyměňovaný dle servisních intervalů, nestane se to).

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator