Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Recenze C4 2010 aneb malý bratříček pro C5
Darja
08.02.2011 21:13 - Recenze C4 2010 aneb malý bratříček pro C5
99
Dnes jsem měla možnost zajezdit si s novou C4.
Na první pohled je nová C4 opravdu robustní a její agresivní výraz skoro mate oproti vykulenému kukuči staré C4. Auto, které jsem měla k dispozici mělo najeto pouze 155 kilometrů, ze salónu vyjelo před týdnem, v prostřední výbavě tendance s chrom paketem.



VZHLED:
Malý nasraný hatchback bylo první, co mě napadlo. Kdepak je ten kukuč staré c4? Předmí maska je již s novým logem, kapota je protáhnutá do mračení přes velké přední světlomety a dává tušit, že čas usměvavých citroënů je pryč.
Dva na sebe nenavazující prolisy na boku jsou vyvedenější než například u nové ibizy, nejsou tak rozmáchlé a pěkně navazují na přední část i zadní bok.

MOTORIZACE:
Motor 1,6 o výkonu 88kw je moc příjemný, tichý, dá se pěkně točit a je pružný. V městě spotřeba nepřelezla 8 litrů (s těžkou nohou), kombinovanou majitel zatím dělal za 6,5. V technickém průkazu je město 8,5, věřím, že se dá jezdit i za méně. Hned vedle 1,6 HDi je to skvělá volba.

INTERIÉR:
Vypadá luxusněji, než například interiér C3 picasso, není tak extravagantní jako byl u předešlé C4. Působí ale daleko lépe, komplexněji. Volant je obšitý kůži a perforovanou kůži, spodní část je zploštělá s matným hliníkem, má hromadu čudlíků, což se mi moc líbilo. Během chvilky přijdete, který je na co a nepůsobí nepřehledně. Budíky jsou konvečnější, než předchozí množství diplejů v C4, kombinace digitálního a klasického tachometru je zvláštní, ale digitální čísla jsou tak velká, že na ručičku nekouknete. U nejvyšší výbavy máte možnost měnit barvu podsvícení, tato výbava má jen kombinaci bílé a oranžové. Ručička je schovaná za budíky a kouká jen špička z vnější strany, přesně jako má nová C5.
Co se mi moc líbilo, tak je možnost měnit zvuky, které auto vydává, ve výbavě tendance máte sice jen 4 možnosti, ale je to roztomilá fíčura, když vám auto "hraje" při otevřených dveřích, či zapomenutém klíčku v zapalování
Sedačky pecka, sice manuání, ale příjemné, pěkně tvarované. Křeslům v citroënech odzvonilo, ale snaha o pohodlné sedáky trvá, pořád to nejsou křesla potažená látkou.
Celý interiér je pěkný, komplexně navrhnutý a skvělě odhlučněný.

VÝBAVA:
Prostřední výbava není zdaleka chudá, auto komplet v elektrice, dvouzónová klima, rádio s MP3 a bluetoothem, možností připojení přes USB, tempomat i omezovač rychlosti, ztmavující se zpětné zrcátko (bohužel spolujezdcovo se nesklápí při couvání), trochu mi chyběl parkovací asistent, protože odhad jsem neměla, ale vzhledem k hodně spádité zádi a super velkým zrcátkům ani není potřeba. Denní svícení a přisvícení do zatáčky je super a automatické stěrače taky potěší.

JÍZDA:
Jak jsem psala, je to skvělě odhlučněné, motor je svižný, posez se dá nastavit jak pro mých 160cm, tak i pro majitele, který má asi 185 cm. Velká zpětná zrcátka jsou super, z auta je též skvělý výhled, řidič není utopený a z boku je skvěle vidět, nová C5 třeba mi byla nepříjemná, že při seřízení zrcátek mi do výhledu zrcátka zasahovaly dveře.
Všem pisálkům recenzí zde vzkazuju, žádný nepřesný řazení není! Rozhodně jsem rychlosti nelovila, krásně zapadají a dráhy řazení jsou akurát, kurnikdrát!
Co se mi osobně nelíbilo bylo jakési gumové řízení v nižších rychlostech, Pětka mi přijde, že je přesnější a s proměnlivým posilovačem je na jízdu příjemnější.
Co mě dostalo, byly brzdy Dvakrát jsem si nabila hubu ) Brzdy mají pěkný, ostrý nástup, sice ne jako klasické hydraulické, ale daleko ostřejší než Pětka. To u konvenčních brzd potěší.

Pro srovnání jsem jela cestama, které jezdím denně s pětkou, ostré nerovnosti žehlí stejně, jen se méně přenášejí hluky do kabiny, tak se vjemově zdá, že i lépe. Přeci jen moje pětka je už trochu vyřachtanější. Ale jemnější nerovnosti jsou na tom i s pružinami dobře. Je to měkce leděné auto, v zatáčkách s trochu větším náklonem, než koncern, ale i přes to máte pocit stability a díky pěknému bočnímu vedení nelítáte jak na kolotoči.

Celkový dojem velmi dobrý, osobní názor mám takový, že pokud chcete menší auto k Pětce, je to ideální kombinace. Z prvu jsem byla skeptická, protože směr, který citroën nabírá, mi přijde trochu koncernový, ale kdepak, to se jen zdá....


Předek
Zadek

Interiér

Středový panel

Moje zamilované budíky

Motůrek (škoda, že nejsou vzpěry.... proč na ně soudruzi ve Francii zapomínají??)

Kufr bohužel naložený, 3x 16" obuté hliníkové kolo a chtěli jsme tam zkusit narvat i 4té, ale pak nás to přestalo bavit Myslím, že jeho kapacita je pro střední třídu naprosto dostačující


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator