Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Zkusenosti s motorem 3.0HDi
MS02
28.09.2010 10:41 - Re: Zkusenosti s motorem 3.0HDi
Za?iato?n?k
Info k vyvoji motoru a nejake recicky nize z .link. :
ale chtelo by to nekoho s osobni dlouhodobou zkusenosti...
popis v citroenu zde .link.

Pod kapotou 407 Coupé chyběl dlouhou dobu pořádný motor. Do Česka se šestiválcový zážehový třílitr orientovaný na pohodlnou jízdu přestal dovážet a až teprve nedávno ho nahradil důstojný nástupce. Nový diesel vychází z dosud vrcholného agregátu 2,7 HDi. Došlo k navýšení zdvihového objemu válců z 2.721 na 2993 cm3 díky zvětšení vrtání a samotného zdvihu. O vstřikování se stará systém Common-Rail třetí generace pracující s tlakem až 2.000 bar oproti předchozím 1.650 bar. Vstřikovací trysky s 8 otvory oproti předchozím 6 umožňují přesnější dávkování nafty do válců, přitom je i nadále možné uvažovat až o pětinásobném vstříknutí v jednom cyklu (jeden nebo dva pilotní vstřiky, dva hlavní vstřiky a jeden dodatečný vstřik, který snižuje emise škodlivin). Rozprášení paliva je díky tomu homogennější, což zlepšuje spalování. Výsledkem je podle výrobce nižší hlučnost a méně škodlivin. Vstřikovací čerpadlo dodává piezoelektricky ovládaným vstřikovačům jen palivo nutné k optimálnímu fungování motoru.

Peugeot 407 Coupé 3.0 HDiAgregát o výkonu 177 kW se nejprve objevil v Citroënu C5, poté v Renaultu Laguna. Novinka produkuje nejvyšší výkon 177 kW při 3 800 ot./min. (zlepšení o 18 % proti předchozímu 2,7 HDi). Maximální točivý moment vrcholí hodnotou 450 Nm od 1.600 do 3.600 ot./min. V pásmu 1.400 až 4.100 ot./min. přitom točivý moment neklesá pod hodnotu 400 Nm. Již při nízkých otáčkách (1.500 ot./min.) je k dispozici 422 Nm (o 17 % víc než u předchozího motoru). V praxi je třílitrový diesel pro komfortně laděné Coupé důstojným společníkem. Stovku i přes vyšší hmotnost vůz zvládá za 7,7 s a dokáže uhánět 240 km/h. Samotný motor poskytuje v každém okamžiku dostatek dynamiky, je tichý a naprosto zbaven vibrací. Dokonce i po stránce spotřeby paliva musíme dát automobilce za pravdu (ta uvádí oproti 2.7 HDi 15% pokles spotřeby). S šestiválcem lze jezdit při lehké noze za nějakých šest litrů, při běžných jízdách s důrazem na rychlé přesuny však počítejte s hodnotou 8,2 l/100 km (tu ukázal palubní počítač po třech tisících najetých kilometrech). Při dálniční stotřicítce si třílitrový šestiválec vezme 7,5 l/100 km, při 150 km/h jen 7,8 l/100 km a ve městě 8,8 l/100 km. Šestiválec je spojen s automatickou šestirychlostní převodovkou, která funguje odpovídajícně komfortnímu charakteru vozu.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator