Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
TomasT
09.07.2010 18:59 - Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
99
Mám podobný problém - poraďte prosím.
Před týdnem po cestě na Slovensko mi po cca 50 km jízdy v jednom kopci vyskočila hláška "Depollution system faulty", rozsvítila se žkutá kontrolka motoru na přístrojovce a auto ztratilo výkon. Zkusil jsem to na místě vyřešit jednoduchými pokusy (vypnout, znova nastartovat, odpojit baterii) - beze změny. Takže jsem na Slovensko a pak v úterý zpět dojel v tomhle stavu se sníženým výkonem (po rovině vcelku OK, do kopců na D1 neudrží na pětku rychlost a zpomaluje, spotřeba nafty OK).
Po návratu jsem pročetl diskusi na tohle téma a zjistil, že sám s tím bez diagnostiky asi nehnu a auto ve středu hodil do servisu, kam to mám blízko (.link.
Dnes jsem auto dostal nazpátek s tím že p.Plachý mi řekl, že na tenhle problém nestačí a závadu odstranit nedokáže. Problém nízkého výkonu je podle něj v nesprávné regulaci turba, které ve vyšších otáčkách nevytváří dostatečný tlak, takže vstřikovače nejsou ochotny dát více paliva do válců. Ale proč se turbo nereguluje správně určit nedokázal. Výstupy z diagnostiky jsou prý divné a nejednoznačné - po vymazání všech závad (5 hlášek) a projetí auta se prý objevily nové (z toho jen 1 nebo 2 stejné - nesprávné signály z čidel tlaku) a některé zbylé vypadají jako nesmysly (jedna prý o žhavení, jedna o čidle chlazení a pak ještě o příliš bohaté aditivaci). Použitou diagnostiku nevím, Proxia to nebyla - nejel jsem tam na diagnostiku ale odstranění závady (takže výstup z ní ani nemám, veškeré info bylo jen ústní).
- Podtlakový regulační ventil je v pořádku (ten jsem zkoušel předtím i já)
- Spojovací podtlakové hadičky regulace prý jsou v pořádku
- Hadice a chladič za turbem jsou prý také v pořádku
- FAP filter prý je v pořádku (dle diagnostiky)
- Turbo se točí (mechanicky se zdá v pořádku)
- V palivové soustavě diagnostika žádné problémy nehlásí
- Startování a volnoběh - podle mě pocitově bez problémů
- Na neutrál nebo na jedničku jde motor vytočit až k 5.000 otáčkám (ale moc se mu tam nechce, jde to pomaleji)
- V zátěži motor nemá správný tlak za turbem (dle diagnostiky) a tedy ani správný výkon
- Pocitově při jízdě to vypadá, že dokud pedál plynu mačkám lehce, vše je OK, ale když překročím určitou hranici auto netáhne (dokonce mi připadalo, že když o kousek pedál povolím, tak se výkon o trochu zvýší)
- Asi to nesouvisí, ale přibližně před 1500km jsem měnil všechny filtry a olej (vše běžné díly z Automaxu).

Takže současná situace je, že že kontrolka motoru už nesvítí, warning log v autě je už čistý, ale závada přetrvává.
Můžete mi poradit buď nějakou konkrétní radu co dále zkusit, na co se zaměřit, nebo dobrý servis za rozumnou cenu v Praze který by mi pomohl? (Značkové měniče dílů si nechávám až jako poslední možnost)

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator