najk
|
09.02.2010 18:27 -
Re: roub na taení vozidla - tané oko
|
|

|
tak takhle vypadá ten roub pro "těí auta" .link. , předevím chci ovem podotknout, e jestli opravdu stojí výe zmiňovaných (Bery62) 308,- kč, tak ani náhodou bych ho nedělal!!!! a to proto, e jsem od přírody líný. Dále chci ale taky podotknout, e tato téma začala slovy: "Po čase jsem zjistil e nemám ve výbavě roub na taení a nikde jsem ho nesehnal,tak jsem si ho chtěl vyrobit ale nevím jaký tam je závit.Poradí někdo?" Nechci dále zaplevelit a podnítit diskusi o legování, popoutění, nebo obrábění kovů o výpočtu roubů namáhaných tahem, střihem nebo ohybem, anebo o prostřelených oknech. Na první dotaz, dle mého názoru, by měli být asi tak dvě odpovědi. Jedna ve smyslu: neblbni, to nemá cenu seeň na vrakáči, nebo si ho kup. Druhá odpověď něco ve smyslu : je to závit M12x1,75, pravý a je na tazateli jak se rozhodne. A dalí : já ho sehnal tam a tam a za tolik. Nemělo by jít tady o to kdo druhého trumfne v "zaručené odpovědi" a navíc bez znalosti sloení a vlastnosti ocelí. Jinak to oko je z materiálu průměr 10 mm, ocel je kvalitní, spíe tvrdí (zřejmě hlazenka - dle starých norem někde kolem 11500) a ty sváry jsou pouze dva cca 2 cm dlouhé (děs a běs). Dřík je strojně obrobený t.j. není kován v zápustku. Jinak roub by měl být zaroubován min. 2,5 násobkem průměru. To ve a kolego Rameli má na výběr jak se rozhodnout. No asi tak. |
| |
| |