Ales
|
29.08.2007 23:55 -
Re: typ automatické převodovky + problém s řazením
|
|
|
Tak jsem byl dneska v Citroen servisu v Písku, kde mi udělali servisní prohlídku, vyměnili rozvody, vodní pumpu a nějaký čidlo a stálo mně to 11k Kč, ale na férovku mi řekli, e s automatickou převodovkou nemají ádné zkuenosti a tak mi jenom vyčetli z převodovky poruchu, která se tam znovuobjevuje i kdy ji smaou. Take vypadá, e je tam něco trvale a asi by bylo potřeba s tím něco udělat, ale nevím co.
Na výpisu obrazovky diagnostiky to napsalo:
Typ aut. převodovky 4HP20.
39 F Porucha kontroly změny převodového stupně
Typ detekce: není určeno
Prostření :
Kód poruchy řídící jednotky : P0783
Napětí akumulátoru: 14,4V
Teplota oleje v aut. prevodovce: 68 st. C
Otáčky turbíny: 3008 tr/min
Otáčky motoru: 3008 tr/min
Výstupní otáčky: 2592 tr/min
Převodový stupeň nebo změna: 3-4
Měnič: Řízené prokluzování
Reim činnosti: POJISTKA ZÁMKU
Informace 1 Rozpojený (-é) kontakt (-y) a není hláena porucha
Nevíte někdo o někom, kdo by věděl co s tím?
Zkouel jsem jetě jeden Citroen servis v ČB a pak v Příbrami. V ČB to bylo stejný jako v Písku a v Příbrami byl technik co se u v automatech "vrtal" a snad se mi na to za cca 14dní podívá. Říkal, e by to nemělo být tak kritické, jenom potřeba pokud je to studený jezdit opatrně aby to moc nekubalo, protoe ta závada bude jen pokud se mění stupně a ne za běznýho provozu, kdy je zařazeno.
Je mi i divný to, e ve výpisu prostředí poruchy je teplota oleje v převodovce 68 st. C. Je to moný, po ujetí 1km? Zdá se mi ale nepravděpodobný, e i kdyby bylo čidlo teploty oleje patný, tak e by to mělo vliv na to, jak to řadí.
Za týden jedem na dovolenou (natěstí jen 600km), tak trénuju jak jezdit pokud je to studený aby to tolik nekopalo. Je to jako kdy se na manuální převodovce brzo selápne plyn, take motor se roztočí na prázdno a pak se pustí prudce spojka. |
| |
| |