Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Problém s dobíjením
igok
01.11.2009 22:33 - Re: Problém s dobíjením
VIP
Alternator a baterku mozes vyskusat voltmetrom. Je to iba taky jednoduchy test, nezistis nim presne co tomu altiku je ale skus to a daj vediet co si zistil.
Takze pri vypnutom motore a tiez vypnutych spotrebicoch (svetla , radio atd) odmeraj napatie na baterii. Dobra bateria by mala mat minimalne 12V, v pripade ze je cerstvo nabita moze mat az 12,5 V. Ak ma menej ako 10,5 V, tak moze byt v tahu jeden clanok. Ak je to OK tak, skus zapnut svetla a ine spotrebce, ak je baterka dobra, napatie by malo byt tak od 11 do 12 V (moze byt viac) ak to padne nizsie tak je uz kapacita baterie nizka (bateria moze byt uz stara) alebo ju treba dobit. Dalsia skuska baterky je pri starte. Napatie pri starte by nemalo padnut pod 9 V, ak bude menej, tak je baterka alebo vybita alebo v prd...tahu (pokial si ju prave dal dolu z nabijacky)
Dalsim krokom skontrolujeme alternator. Ak baterka zvladne start, tak by sa po nabehnuti alternatora malo napatie pohybovat od 13 do 15 V. Ten rozsah je dost velky lebo v C5 mame namontovane alternatory ktore nemaju fixne nastavene vystupne napatie. Napatie je nastavovane automaticky v zavislosti na odbere, teploty a inych parametrov, myslim ze dostava aj iformacie z riadiacej jednotky. No skratka ak po nastartovani mas na baterke menej ako 13 V tak je na 99% blby altik. 1% nechavam na blbe, zoxidovane kontakty. Chybu na alternatore vsak uz tak lahko nezistis, to sa da az po rozobrati alebo otestovani v stolici. Mozes mat zodrate uhlky, zberacie kruzky, v prd... regler alebo odfajcene diody.
No skus aspon zistit tie napatia a napis co si zistil. Potom budeme riesit dalej

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator