Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Chladící systém / C5 III 1.6 16V THP
20.12.2021 08:04 - Chladící systém / C5 III 1.6 16V THP 3329681
ragadozo
Město: Zeliezovce, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k TourerPočet příspěvků: 27
99 Poslat soukromou zprávu
Dobry menil som na c5 1.6 thp rozvody+ repas hlavy + repas turba motor ide sem tam sa zapne ventilator ale spodna hadica chladica je stale studena budik ukazuje 90 stup.dobre kuri ale pteco je spodna hadica hladica studena dakujem za rady

20.12.2021 23:52 - Re: Chladící systém / C5 III 1.6 16V THP 3329765
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2406

U??vate? Poslat soukromou zprávu
ragadozo napsal(a):
Dobry menil som na c5 1.6 thp rozvody+ repas hlavy + repas turba motor ide sem tam sa zapne ventilator ale spodna hadica chladica je stale studena budik ukazuje 90 stup.dobre kuri ale pteco je spodna hadica hladica studena dakujem za rady

Nějaká chyba v paměti závad. Diagnostika...

28.01.2022 06:36 - Re: Chladící systém / C5 III 1.6 16V THP 3332869
ragadozo
Město: Zeliezovce, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k TourerPočet příspěvků: 27
99 Poslat soukromou zprávu
Cau diagnostika nepise nic voda nevrie kuri dobre len ta hadica je studena

31.01.2022 06:34 - Re: Chladící systém / C5 III 1.6 16V THP 3333074
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2406

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Aha, já to špatně pochopil. Myslel jsem, že ti vadí, že se spouští často větrák i když je studená.
Tak ti to asi dobře chladí 🤣
Spodní hadice je vratka z chladiče. Když mᚠna teploměru provozní teplotu, tak se stejně zahřeje až po delší, nebo razantnější jízdě. A pokud bez problémů dosáhne a udrží motor provozní teplotu, tak bych asi žádný problém nehledal.

02.02.2022 11:07 - Re: Chladící systém / C5 III 1.6 16V THP 3333217
ragadozo
Město: Zeliezovce, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k TourerPočet příspěvků: 27
99 Poslat soukromou zprávu
Cau Hanz este by som sa opital .mam dost nizke volnobezne otacky . Co riadi volnobezne otacky pri 1.6 thp a hovori sa ze termostat otvara az pri 105 C nemera to nejake cidlo vody tie otacky

02.02.2022 12:54 - Re: Chladící systém / C5 III 1.6 16V THP 3333218
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
ja take otazka jakou vodni pumpu motor ma ,jestli elektrickou vlozenou nebo obycejnou a v jakem stavu..take zalezi na tom jestli nekdo proste nesmazal chybu vodni pumpy a nic s tim neudelal,ta chyba tam stale bude ale uz se nezobrazi...

02.02.2022 14:45 - Re: Chladící systém / C5 III 1.6 16V THP 3333219
ragadozo
Město: Zeliezovce, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k TourerPočet příspěvků: 27
99 Poslat soukromou zprávu
Cau ake ma mat volnobezne otacky motor 1.6 thp za studena a za tepla

02.02.2022 17:22 - Re: Chladící systém / C5 III 1.6 16V THP 3333234
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
700ą50 zvysene cca 900ą50

02.02.2022 17:50 - Re: Chladící systém / C5 III 1.6 16V THP 3333235
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2406

U??vate? Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
ja take otazka jakou vodni pumpu motor ma ,jestli elektrickou vlozenou nebo obycejnou a v jakem stavu..take zalezi na tom jestli nekdo proste nesmazal chybu vodni pumpy a nic s tim neudelal,ta chyba tam stale bude ale uz se nezobrazi...

Tenhle zázrak má vodní pumpu poháněnou přes elektricky ovládanou (diagnostikovatelnou) vloženou kladku. Pokud by nefungovala,tak by se auto hodně těžko ohřívalo, protože defaultně je kladka nastavená tak,že vodní pumpa jede naplno. A jak jsem psal,je diagnostikovatelná,takže by byla uložená chyba v motorové jednotce.
@ragadozo: ano, termostat otevírá kolem 100 stupňů,ale není to zase tak jednoduché. Je taky elektricky ovládanej a pokud bys jel tak,že by hrozilo přehřátí hlavy, přičemž by v dalších místech motoru byla teplota výrazně nižží,tak ho jednotka otevře a spustí vodní čerpadlo na vyšší výkon. No a ještě, aby tam toho nebylo málo,tak tam je (ale to asi víš) přídavné elektrické čerpadlo na chlazení turbíny.
Takže,pokud se ti zdá provoz motoru nestandardní, tak bych prošel věrohodnost a koherenci všech relevantních čidel (čidla teploty vody tam jsou tuším dvě,nebo tři podle verze motoru), řízení obou vodních čerpadel, pak čidla teplot vduchu (zase jsou dvě), udělal bych kompletní adaptace a vidělo by se...

02.02.2022 23:32 - Re: Chladící systém / C5 III 1.6 16V THP 3333260
Bobr53
Město: Bystřice pod Hostýnem, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW)Počet příspěvků: 140

U??vate? Poslat soukromou zprávu
ragadozo napsal(a):
Dobry menil som na c5 1.6 thp rozvody+ repas hlavy + repas turba motor ide sem tam sa zapne ventilator ale spodna hadica chladica je stale studena budik ukazuje 90 stup.dobre kuri ale pteco je spodna hadica hladica studena dakujem za rady

Hanz 397 ti to popsal přesně.
Motor 1,6 THP 115kW/156k jsem kompletně generálkoval a mám ho slušně přečtený. Pro info ti posílám graf zaznamenaných hodnot ze zkušební jízdy - jízda cca 10 km do stálého stoupání.
Ano termostat má nastavenou hodnotu plného otevření při 105°C, to ber jako hraniční mechanickou termo hodnotu. Při jízdě je však termostat ovládaný navíc elektricky - z grafu je to hezky patrno.

Přílohy:
20211121175424 - Tlak oleje výjezd na Tesák .pdf ( 233903b ) - Elektrické ovládání termostatu

03.02.2022 07:42 - Re: Chladící systém / C5 III 1.6 16V THP 3333281
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Hanz 397 napsal(a):
Tenhle zázrak má vodní pumpu poháněnou přes elektricky ovládanou (diagnostikovatelnou) vloženou kladku. Pokud by nefungovala,tak by se auto hodně těžko ohřívalo, protože defaultně je kladka nastavená tak,že vodní pumpa jede naplno. A jak jsem psal,je diagnostikovatelná,takže by byla uložená chyba v motorové jednotce.


ano to ja vim,proto jsem to napsal,vim ze je diagnostikovatelna je to akcni clen ECU ,nicmene ve starsich verzich FW a prvnich verzich motoru (EURO5) byla diagnostikovatelna jen jednou..videl jsem to asi 3 ..u novych (EURO6) jsem to jeste nevidel..
mam pocit ze tento problem meli i soudruzi v NDR s BMW


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator