Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

||
 

 Kategorie: / Články & návody / Všeobecné informace o C5

 

Stručný průvodce C5 1. dil


 


Vznešeně o C5

Citroën C5 byl ve všech směrech inovativní vůz, představující nová řešení v oblasti bezpečnosti, komfortu, potěšení z jízdy, vybavení a provozních nákladů. Ve znamení aktivní bezpečnosti C5 dostala třetí generaci hydraulického odpružení, které. automaticky upravuje světlou výšku vozu bez ohledu na jeho zatížení a přispívá k vysoké úrovní bezpečnosti, ABS, ASR, brzdového asistenta a hlídání tlaku pneumatik. K zajištění nejlepší bezpečnosti cestujících slouží až 8 aribagů, přední í zadní pásy s napínáním, přední vyztužené dveře. Komfort a potěšení z jízdy zajišuje prostorný interiér, odtlumení vibrací a hluku a samozřejmě sekvenční automatickou převodovku. Citroën taktéž upřednostnil ochranu prostředí instalací filtru pevných částic, sníženou spotřebou a velmi nízkým CO2 (ve všech motorizacích).



Technické charakteristiky


Podvozek

Citroën C5 byl vybaven třetí generací hydraktivu, hydraulického pérování, které bylo představeno v Ženevském Autosalónu. Tento systém je klíčem k nepřetržitému komfortnímu kontaktu s povrchem cesty.
Hydraktiv zahrnuje:
* BHI (Built-in Hydroelectronic Interface), jádro systému, které kombinuje řídící jednotku, hydraulické čerpadlo (doslova hydraulický tlakový generátor) a elektrický motor.
* čtyři pístnice s hydraulickými zásobníky
* přední a zadní regulátory
* přední a zadní elek. výškové senzory a příčné stabilizátory
* zásobník s hydraulickou kapalinou LDS * zjednodušený systém trubek s s novou generací spojů
* a výstupem kontroly a pozice na multifunkčním displeji

Tento ač zjednodušený, tak inovovaný koncept, je založen na posledních pokrocích v elektr. a hydrualické technologii, zejména představván BHI.
Nyní si představíme několik charakteristik podvozku:
* při jízdě nad 110km/h na nezničeném povrchu se auto na předku sníží o 15 mm a na zadku o 11mm, což napomáhá k nižší spotřebě a auto není tolik citlivé například k bočnímu větru, do standartní světlé výšky se auto spustí při snížení rychlosti na 90km/h
* na horším povrchu BHI zvedne světlou výšku vozidla na úkor komfortu cestujích, když je cesta v opravdu špatném stavu, na 13 mm, neplatí pro rychlost nad 70 km/h.

Řidič může sám změnit výšku vozidla do 4 nastavení
1. Nejvyšší servisní pozice, může být použita pro výměnu kola
2. Vyšší (někdy nazývána terénní) může být použita na překonání překážek v nízké rychlosti, světlá výška se změní o 40 mm
3. Normální, jízdní poloha
4. Nejnižší, servisní, je možné ji použít při nakládání

Pozici auta vidíte na displeji, controlní systém vám však neumožní jízdu rychlejší než 10km/h v nejvyšší pozici (1) a vyšší (2) než 40 km/h.


Hydraktiv třetí generace můžeme nazvat též "autoadaptivním odpružením", které se automaticky a po celý čas jízdy přizpůsobuje vašemu individuálnímu stylu. Můžete též manuálně oba režimy přepínat komfort x sport.
Kola na C5 byla buď v 15ti palcovém provedení nebo 16ti palcová (pro výbavu Exclusive), 205/65/15 s rychlostním indexem H nebo 215/55/16 s rychlostním indexem W (trochu nepoužitelné pro ČR, když sháníte zimní gumy v normální cenové relaci).

Všechny C5 jsou vybaveny brzdovým asistentem, který při prudkém brždění vyvine větší tlak na brzdový pedál než řidič. Když se auto pohybuje rychlostí 100km/h, brzdná dráha se zkrátí o 25 procent! Dva mechanické pístky spouší asistenta automaticky, když je pedál sešplápnut rychleji než 450 mm/s2. (přední kotouče jsou větrané a mají 288mm, zadní 276 - příklad pro modely 3,0 V6 a 2,2 Hdi).
Posilovač řízení u C5 je také velmi nápomocný při utváření komfortního dojmu při používání vozidla. Při 600-100 rpm je posilovač řízení na maximální výkon (průtok 10 l/ min) nad 2600 rpm klesá (průtok 6l/min). V modelech s motorem 3,0 V6 je variabilní posilovač řízení v přímé závislosti na ryhlosti vozidla.


Motory ve zkratce


 3,0 V6 24v (ES9J4S)

Objem 2946 ccm, šesti válec véčkové konstrukce se 60° sevřením. Byl nástupcem motorů z Xantie a XM, jeho váha byla snížena o 10 kg a zvedly se hodnoty o 8% maximálního výkonu 152kw, který dosahuje při 6000rpm a o 6% nejvyššího točivého momentu 285 Nm při 3750 rpm a 10 % na spodku točivého momentu 260nm při 2000rpm. Snížila se spotřeba paliva (která je silně závislá na stylu jízdy), výměna cívek se prodloužila na 120 000km a s long life olejem se výměna prodloužila na 30 000 (neznám nikoho, kdo by toto zkoušel) a v souladu s normou Euro 4 splňuje motor emisní limity.
Po technické stránce se změnilo variabilní časování ventilů, nové vícebodové vstřikovače, elektr. klapka, šest zapalovacích cívek (pokrok od staršího 3,0 V6, kde cívky jsou v kuse po 3). Hliníkový blok motora, 4x uložená ocelová klika, však největší změny proběhly na hlavách válců, kde jsou rozšířené spalovací komory a vylepšené sací potrubí, které zvýšilo výkon a točivý moment.
Samotné písty jsou o 40 gramů lehčí než na předcházející verzi. 4 vačkové hřídele s hydraulickými zvedátky a variabilním časováním, které zajišuje optimální přísun vzduchu. Například při akceleraci v nízkých otáčkách, se vačková hřídel nad sacími ventily dostane do dvou možných pozic díky šroubovité (šnekovité) rampě. Sekvenční vstřikování je kontrolováno ŘJ Bosch ME 7,4 a coil-per-plug, někdy též označováno jako COP, což znamená, že každá svíčka má svou cívku. Vícebodové vstřikovače mají dvoucestný přívod paliva bez vratky. To aby palivo cirkulovalo a snížily se pulzy a hluk.



2,2 HDi s FAP (DW12ATED)

Tento typ motora zvyšuje jízdní komfort díky skvělému zredukování hluku a vibrací, které motoru zajišuje kultivovaný chod a nízko posazenému maximálnímu točivému momentu. Taktéž má nízké emisní hodnoty. Objem 2179 ccm, nejvyšší výkon 98 kw při 4000rpm a nejvyšší točivý moment 317 Nm při 2000rpm. Motor využívá moderní vysokotlaké vstřikování common-rail (az 1350 barů) a se spalovací komorou navrhnutou tak, aby pojala maximum směsi. Tento typ motora má turbodmychadlo s proměnlivou geometrií lopatek, dvě vyvážené kliky, které redukují vibrace a odtlumený setrvačník, který dokáže snížit hluk v nízkých otáčkách od 1200 rpm do 2400rpm. Turbodmychadlo s proměnlivou gemoetrií lopatek dokáže zvýšit plnící tlak v nízkých otáčkách, naopak ve vysokých otáčkách se plnící tlak reguluje. Výfukové plyny jsou recyklovány aby došlo ke snížení NOx, díky EGR (exhaust gas recirculation.
FAP
Pevné částečky mají velikost okolo 0,09 mikronů a obsahují uhlík a uhlovodíky. Filtr pevných částic tyto částečky zachytí a vypálí je, částečky hoří při cca 550°C, ale normální teplota výfukových plynů je pouze 150°C. Během expanzní fáze ve spalovací komoře je vstříknuto palivo, které během hoření dokáže zvýšit teplotu výfukových plynů na 350°C až 400°C. Katalyzátor pracuje s nespálenými uhlovodíky, které vznikly po dodatečném vstříknutí paliva a tak zvyšuje teplotu o dalších 100°C. Díky použítí Eolys aditiv se podaří pevné částečky spálit již při 450°C. Eloys se doporučuje doplnit každých 80 000km.



Další typy a informace přidáme co nejdříve.
Pokud máte nějaký článek, co by mohl informace doplnit, či zkonkretizovat, pošlete jej na admin@c5club.cz


Převzato a přeloženo z http://www.citroenet.org.uk

Od zobrazené 29940 x.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator