Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

||
 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze o C5 / Koupě Citroenu C5
|< < 1 ... 195 196 197 198
12.05.2024 22:21 - Re: Re: Koupě Citroenu C5 3379758
HELLMUT
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1814

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Luki mě taky napadl ale mám ho trochu daleko.
O C8 člověče ani neuvažoval 😁
Před 20 lety jí měl kamarád a občas jsem ji řídil na cestách do Alp za paraglidingem. Neskutečně mě rozčiloval ten tachometr v prostředku auta. Jsem zvyklý sklopit oči dolů a ne je ještě otáčet doleva . Přístup k motoru a opravám je prý příšerný a mě ten kombik velikostí bohatě stačí . Když jsem řídil C8 připadal jsem si že řídím autobus 😁 Ale to je samozřejmě o zvyku.

13.05.2024 20:43 - Re: Koupě Citroenu C5 3379788
michalf
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v XPočet příspěvků: 11
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ahoj, uvažuju o koupi tohoto: .link.

Vidíte v tom někdo nějakou zjevnou zradu prosím?

V mteriálech z Cebie mě zaujalo toto:

Datum 10/2023
Země ČR
Výše škody 36 636 CZK
Druh události Pojistná událost
Materiál BLATNÍK PŘ. P.,SADA DRŽÁK SVĚTLOMET P.,PODLOŽKA ZNAČKA REGISTR. PŘ.
Lakování BLATNÍK PŘ. L.,BLATNÍK PŘ. P.

Čili asi nějaký lehčí ukanec na semaforech apod.? Od nehody v říjnu 2023 ale najeto jen cca 1000 km. Může to být následek nehody (opravit jen to nejnutnější a rychle se auta zbavit), na druhou stranu by to odpovídalo celkově nižšímu nájezdu druhého majitele v záznamech ... ?

Dále v protokolu z STK 2019 ve 155 000 km:

LEHKÉ (A) (počet závad) 3
4.7.1.2.1 U zařízení k osvětlení zadní tabulky registrační značky nesvítí některý světelný zdroj.
5.3.2.2.1 Tlumič pérování je poškozený nebo netěsný avšak tato závada nemá vliv na provozní
vlastnosti vozidla.
6.1.1.2.1 Některé spojovací prvky (šrouby) rámu jsou zjevně uvolněné, ale tato závada nemá
vliv na pevnost konstrukce rámu.

A pak STK 2021 ve 168 000 km bez závad. O tom nevím, co si myslet ...

Auto se nachází v Ostravě, v sobotu se na něj mám jet podívat. Případně uvítám doporučení mechanika v Ostravě, který nabízí službu kontroly na místě před koupí (počítám, že k "mému" mechanikovi do Brna mě s tím bazar nepustí).

Díky.

16.05.2024 19:42 - Re: Koupě Citroenu C5 3379950
Breaška
Město: Kutna Hora, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 26

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Škoda za 36 tisíc může být hned. Mně před pár lety měnili ve značkovém servisu bixenon za cca 42 tisíc bez práce. Muselo to být lehčí uknutí.
Na fotkách vypadá dobře. Asi bych se tam zajel podívat.

16.05.2024 23:48 - Re: Koupě Citroenu C5 3379965
RimmerCZ
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400dPočet příspěvků: 610
U??vate? Poslat soukromou zprávu
36tisic to je na takove auto "kosmetika", ze to vubec resis, se na to jed podivat a uvidis. Zkus zavolat .link. Je z Hlucina, C5tky dela bezne, takze ti to muze zkouknout jestli se domluvite.

17.05.2024 08:50 - Re: Koupě Citroenu C5 3379981
ret33
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 160
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
36 000 za jeden blatník, 2x lakování. držáčky světlometů, montáž. To je v cenách autorizáku na pojišovnu normální cena. Navíc to prodává autorizovaný dealer Citroenu ?

17.05.2024 09:35 - Re: Koupě Citroenu C5 3379982
RimmerCZ
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400dPočet příspěvků: 610
U??vate? Poslat soukromou zprávu
ret33 napsal(a):
36 000 za jeden blatník, 2x lakování. držáčky světlometů, montáž. To je v cenách autorizáku na pojišovnu normální cena. Navíc to prodává autorizovaný dealer Citroenu ?


Jj, v zime mi menili z pojistky predni naraznik na Ecku a bylo to presne 2x tolik Tenhle km najezd 180tis je takovy trosku nevdecny bych rekl. Pokud jeste nebyly menene predni pistnice tak na ne brzy prijde, koule vydrzi pres 200 ale o moc vic uz ne, hlavne pokud chces aby to perovalo jak nove no. Rozvodak by uz mel byt vymeneny, protoze tam je tusim interval max. 10 let, to si pozjistuj. Z tech prednich pistnic nesmi nic tect, jinak jsou na vymenu, automat a brzdy si overis aji v pohode sam. Z hydrauliky dale zkouknout stav potrubi hlavne v zadu, pak jeste jestli je v poradku rizeni, tusim na 2.0 byva problem s tim, ze se dostane bordel pod prachovky na servu a muze tam byt koroze a vsechny ostatni fuknce v aute si muzes vyzkouset. Taky bych se snazil zjistit, jestli byl vubec kdy meneny olej v automatu. Stav prevodovky musis zkontrolovat i po poradnem prohrati, protoze vychozeny hydroblok v AT se vic projevi kdyz je horky a tim padem i ridsi olej. Takze zkusebni jizda aspon tech 20km minimalne, uz kvuli te prevodovce. Jestli to bylo nekdy bourane nejak moc a opravovane spatne ti neporadim, ale klasicky se hledaji veci typu ze byla sundavana kapota(barva na sroubech kapoty, spasovani dilu, zkusit zkouknout nosniky vepredu jestli tam neni videt nejake stopy po rovnani nebo tak. Sranda je, ze to mam do toho kodekaru asi tak 5minut autem

17.05.2024 11:15 - Re: Koupě Citroenu C5 3379984
michalf
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v XPočet příspěvků: 11
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
RimmerCZ napsal(a):
Pokud jeste nebyly menene predni pistnice tak na ne brzy prijde, koule vydrzi pres 200 ale o moc vic uz ne, hlavne pokud chces aby to perovalo jak nove no.


Když jsem se u svého stávajícího auta ptal v 200 000 km na generálku hydrauliky (tj. i výměnu koulí), jak údajně předepisuje výrobce, tak mi bylo řečeno, že to běžně nebývá potřeba a pokud nepozoruju nějaký vyložený problém, mám to nechat plavat. Auto teď má 300 000 km, s hydraulikou žádný problém nebyl. Auto už nejspíš nepéruje jak nové, ale pořád je to výrazný rozdíl oproti "běžným" autům na pružinách. Auto mám od r. 2015 (172 000 km) a za celou dobu se na jedné zadní pístnici asi dvakrát náhodně při prohlídkách objevila kapka oleje. Jednou už byla plánována oprava, ale po dovezení do servisu byla pístnice zase suchá, tak od opravy mechanik upustil. Jednou někdy při cca 250 000 km bylo dolito nějaké menší množství oleje kvůli vrzajícímu řízení při otáčení volantem na místě. Jinak nikdy nic. Prostě po zkušenostech s C5II z hydrauliky nemám obavy. Leda by se C5III v tomto ohledu nějak významně lišila.


RimmerCZ napsal(a):
Rozvodak by uz mel byt vymeneny, protoze tam je tusim interval max. 10 let, to si pozjistuj.


Jasně, s výměnou rozvodů počítám 100%.


RimmerCZ napsal(a):
Taky bych se snazil zjistit, jestli byl vubec kdy meneny olej v automatu. Stav prevodovky musis zkontrolovat i po poradnem prohrati, protoze vychozeny hydroblok v AT se vic projevi kdyz je horky a tim padem i ridsi olej. Takze zkusebni jizda aspon tech 20km minimalne, uz kvuli te prevodovce.


Pokud se dá věřit záznamům z Cebie, tak nikdy . A mám neblahé tušení, že u podobně starých aut s podobným nájezdem to většinou nebude jiné. S hrůzou pročítám téma .link. - nakonec bych i skousl nutnost repase hydrobloku (u podobného manuálního auta bych nejspíš stejně nechával vyměnit setrvačník, což by vyšlo cenově srovnatelně), ale nejsem si jistý, jaké další škody můžu čekat jako důsledek toho dlouho neměněného oleje.

Každopádně díky za všechny tipy. V mezičase se objevil i jiný kandidát, 2014, ~150 000 km, ke kterému se teď spíš kloním, právě kvůli tomu nižšímu nájezdu, tj. nižší pravděpodobnosti problémů s automatem. (Je to 2.0 HDi 101 kW, to výše odkazované je 120 kW - netuším, jestli to z hlediska problémů s AP může hrát roli.)

17.05.2024 13:18 - Re: Koupě Citroenu C5 3379985
RimmerCZ
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400dPočet příspěvků: 610
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Ja jsem mel trilitra, takze predek byl tezsi, ale pistnice jsem menil ve 160. Koule v cce 250, po vymene to bylo dost poznat, zaroven s tim byly uhnite trubky k zadnim pistnicim. U tech prevodovek je to loterie. Jestli to jezdilo treba hodne po dalnici tak je to lepsi nez kdyz to jezdilo po spis po meste, kde dochazi k mnohem castejsimu razeni v prepoctu na kilometr. Nejhorsi co muze byt by asi bylo, kdyby se pri razeni zvedaly otacky. To znamena, ze prokluzuji lamely a timpadem budou trochu nebo vic spalene. Pokud je razeni spise vice znatelne bez zvyseni otacek, proste radi lehce tvrdeji, tak to bude asi proste opotrebeny hydroblok. To poznas taky, ze za studena radi lepe a jemneji nez za tepla - neutika pres ty pistky tolik tlaku. Ten stoji kolem 25 novy, coz neni az tak hrozne a da se vymenit na aute no. Proplach bych vubec nedelal u prevodovky, kde nemusel byt nikdy meneny olej a delal bych jen castecnou vymena tech 3.5l oleje treba pokazde pri motorovem oleji. Tech 3.5l JW3324 oleje v materialu vyjde lehce pres 1000korun, takze to v podstate pri vymene oleje "skoro" nepoznas na cene. Tak GL pri hledani

19.05.2024 12:37 - Re: Koupě Citroenu C5 3380031
Jerguš
Město: Bechyně, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 27
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
... Prostě po zkušenostech s C5II z hydrauliky nemám obavy. Leda by se C5III v tomto ohledu nějak významně lišila.

To právě z hydrauliky obavy měj... Trubkohadice k zadním pístnicím odcházejí na C5 III mnohem dřív, tak 10-12 let, ale největší špek je vydřená hřídelka v převodce servořízení, kudy ti pak začne rosit hydroolej a musíš vyměnit servo. A potká to skoro každého. C5 III je krám, nekupuj to. Oproti C5 II je to sice mnohem hezčí, ale taky mnohem horší auto.

19.05.2024 16:34 - Re: Koupě Citroenu C5 3380037
ret33
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 160
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
To je otázka, máme doma obě a mám přesně opačnou zkušenost. Na II jsem měnil snad už úplně všechno kolem elektroniky - spínače, snímače, BSI, COM... Na II měním ložiska zadní nápravy po 100kKm. Přední náprava X7 je složitá jako raketoplán, ale první kuláč byl potřeba měnit ve 260kKm, II má za tu dobu při podobném nájezdu měněné vše, něco i dvakrát (jo, aftermarket s díly podvozku nestojí za mnoho a Citroen na tyhle starý auta stejně prodává jenom přebalený a předražený aftermarket).

21.05.2024 12:20 - Re: Koupě Citroenu C5 3380108
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11792

U??vate? Poslat soukromou zprávu
HELLMUT napsal(a):
Ahoj , omlouvám se že to vezmu ze široka.
Mám C5 2.0 2007 od roku 2012 . Bylo to moje vysněné auto a dodnes je to miláček. Od té doby jsem měl 4 C5. Momentálně mám tu první která byla na začátku rodinná a její předchůdce Xantia byla degradována na pracovní dodávku. Jelikož jsem si zvykl na automat Xantii jsem vyměnil za jedničkovou popelnici 2.2 2002 od Lukiho za pár korun. Tu potom za dvojkovou 2.2 2005 tu jsem v roce 2021 naboural a zrušil. Žena mě přesvědčila abych už nekupoval další popelnici a koupili jsme X7 2011 jako rodinnou a "miláček" byl degradován na pracovní dodávku. Pořád ho mám raději než tu X7, je větší a pohodlnější, X7 není na dodávku tak vhodná jako dvojka.Ani nevydrží tolik a už na rozdíl od té starší začíná reznout. O vánocích miláček přišel se závadou automatické převodovky. Můj automechanik s tím nechtěl nic mít. Hledal jsem řešení. Výměna repasované za 80 000 mi přišlo šilenost i na mě 😁
Na Facebooku mi byl doporučen jistý člověk který nabídl že se na to podívá. Auto jsem mu dal 7.1. 2024 ke konci ledna mi ho vrátil s tím že je opravené stálo to 11 400.- Dojel jsem na konec jeho obce a opět vyskočila chyba a nouzák na trojku. Takže zpět a druhé kolo. Poslal jsem mu zálohu 20 000 že to předá kolegovi "specialistovi na převodovky" a začalo asi největší utrpení co jsem v životě s autem zažil. Zkratim to, Přivezl jsem si ji dnes po 4 měsících ! Bohužel automat stále nefunkční! Po tisíci SMS a vyhrůžkách policií jsem dostal zpět všechny peníze 31 400 mi v noci poslal na můj účet. Vzhledem k tomu že se nakonec po tom pekle zachoval férově ho nejmenuju a nebudu mu dělat ostudu. Není to žádný člověk kterého bych znal zde z klubu. Celou tu dobu jsem jezdil pracovat X7 a žena naštvaná bez auta. Na tom se to také podepsalo a dnes jsem ho musel odvézt k mému automechanikovi asi tam nechám dost peněz. A konečně se dostáváme k jádru pudla. Opravdu si neumím představit řídit něco jiného než C5. C4 Grand Picasso bych ještě skousnul ale s opravdovým automatem je jich jako šafránu a bude to drahý. Chci velký auto s automatem a za rozumnou cenu . Dnes jsem objevil stejnou C5 co je miláček. Jen není 2007 ale 2006 a nemá najeto 313 ale 390. Pan za ní chce 20000 takže by mi ještě 11 400 zbylo z toho co jsem vybojoval od toho nešastníka. 😁
Do milácka jsem loni investoval přes 50 000 tak nevím jestli ho dát jen tak na vrakoviště a jak dlouho může vydržet tahle za těch 20000? Majitel tvrdí že automat řadí bez problémů a že technická končí tento měsíc, tu bych asi byl schopen zařídit v tom problém nevidím jinak prý žádné evidentní závady " jen " 390 najeto a to nevím jestli to ještě není stočené což vím že moje určitě není, to mi tenkrát Jruze potvrdil když jsme ji spolu kupovali. Samozřejmě můžu se s pánem zkusit zítra domluvit jestli můžeme zajet do Nučic na diagnostiku. Přišlo by mi to nejrychlejší řešení současného problému s auty . I když to obnáší odhlásit miláčka, parkovací oprávnění, povinné ručení a vše zařídit na tu druhou. Varianta z druhé vyndat převodovku mi přijde dost komplikovaná nebo můj automechanik je v před důchodovém věku a prý to už dělat sám v garáži nechce, stejně tak mi měnit eventuálně nějakou jinou z vrakoviště, inzerátu nebo nevím odkud jí vzít. A to je ke všemu zajíc v pytli převodovka z vrakáče, tohle auto alespoň můžu projet a vyzkoušet. Tak co radíte bando? Nebo se najde někdo kdo by mi to za rozumnou cenu na miláčkovi opravil ? Jumep by se přemluvit nechal ale jet na trojku do Piešan mi přijde dost velká divočina...
Odkaz na zmiňovanou nabídku zítra se tam jdu podívat mám to tady v Praze což je obrovský plus. .link.

Jinak koukal jsem i do Německa ale za cca 1200 € jsem našel jednu v Draždanech a dvě strašně daleko. Kdyby byly černé jako mám já tak bych to risknul a vzal si moje SPZ a dojel si tam .Řešit převozní nebo dopravu na vleku nechci - další náklady.Ale bohužel černá není ani jedna😪 Dvojky v automatu a kombíku bohužel momentálně moc nejsou v Německu ani Čr.


Měnil jsem AP několikrát ( možná 5.-10.x) - krom jedné ( od zde clubu) a vždy OK - je to už několik let zpět a jezdí bezproblému dodnes ( min dvě jsou na mích původních autech a servisuji dodnes - takže mám přehled. Převodovka se dá sehnat +- do deseti + práce kolem pěti ( neděláme na autě takže motor ven) - převodovky jsou se zárukou 🤗 a kdyby byl problém vymění za jinou

23.05.2024 18:59 - Re: Koupě Citroenu C5 3380252
abart
Město: Lodenice, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 58
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Čau borci,
jsem v tom chlapském věku, kdy si potřebuji nutně něco pořídit - milenku, motorku, auto....
No tak se rozhoduji, že skončím u toho auta a po plejádě několika BX, Xantia a C5 je asi nejvyšší čas pořídit nějakou rozumnou hydro z pozdějších ročníků, dokud něco je. Prostě poslední auto s pořádnýma koulema.
Aktuálně si vozím pozadí v 1,6 hadici z roku 2006, kterou familierně nazývám "kasička", protože jsem do ní poslal již pěkné peníze. A protože bych se podobným dobrodružstvím již chtěl vyhnout a již nějakou dobu nesleduji útrapy a těkosti X7 bych požádal o vaše rady, doporučení či upozornění. Protože si opravdu chci udělat radost, samozřejmě potřebuji silnější stroj s pěknou výbavou. Z toho důvodu uvažuji o ročníku 2012-2015, které budou mít nájezdy v nejlepších případech od 200 tis a více a následující motory:

2,0 HDI - zde mě zajímají vyšší výkonové verze tj. 120 nebo 133 kw
2,2 HDI - novější tj. s výkonem 150kw

Většina z lépe vybavených vozidel má s těmito motory automat, měl by to být 6stupňový Aisin. Jsou s tím nějaké trable, problémy, neduhy? Automat jsem nikdy neměl a mám z toho celkem obavy. 2,2 snad má výhradně automat.
Samozřejmě, že mě s těmito motory určitě časem potká FAP, ale jde mi o to, abych nevlezl do nějaké pasti, které jsou obecně známé.
Zároveň bych nechtěl motor s Adblue (osobní zkušenosti z Berlinga i od kamarádů z Peuegotů), tj vybírat motory do EURO 5?

díky za rady

24.05.2024 07:58 - Re: Koupě Citroenu C5 3380271
Dawe
Město: Praha, Auto: Peugeot 508 R8 2,0BHDiPočet příspěvků: 151
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
2,2HDi 150kw asi nejlepší volba
2,0 133kw už budeš mít euro6 takže adblue...

24.05.2024 14:05 - Re: Koupě Citroenu C5 3380296
sumi
Město: Přezletice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 80
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
No já jsem "přišel" o své milované biturbo 2006 (Těsnění pod hlavou a obávám se že nejen to těsnění). Po dlouhém váhání jsem šel do 120kw automatu 2015 230t km. Ve stovnání je to dle mě menší, hezčí, tiší a podvozkově lepší. Zatím jsem se úplně nesžil s automatem / motorizací. Biturbo jelo stejně kopec nekopec, tady musím do kopce přidávat a na můj vkus to má strašně dlouhou dráhu plynu. Jestli to bude kasička se teprve pozná Jsem ale přesvědčen že z 1,6 budeš spokojen motorově se všemi alternativami

26.05.2024 14:34 - Re: Koupě Citroenu C5 3380395
HELLMUT
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1814

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Měnil jsem AP několikrát ( možná 5.-10.x) - krom jedné ( od zde clubu) a vždy OK - je to už několik let zpět a jezdí bezproblému dodnes ( min dvě jsou na mích původních autech a servisuji dodnes - takže mám přehled. Převodovka se dá sehnat +- do deseti + práce kolem pěti ( neděláme na autě takže motor ven) - převodovky jsou se zárukou 🤗 a kdyby byl problém vymění za jinou

A odkud ty převodovky bereš? Nějaký kontakt?

|< < 1 ... 195 196 197 198


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator