Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Hydraulické koule pérování C5
del42sa
26.04.2021 18:33 - Re: Hydraulické koule pérování C5
99
PATaMAT napsal(a):
No, třeba proto, abys poznal, že volbou tlaku se mimo jiné také určuje tvrdost odpružení. Origo koule naplněná na vyšší tlak znamená měkčí odpružení.

Milane......, já jsem do téhle debaty záměrně nechtěl zabíhat aby to třeba někdo méně technicky zdatný nepochopil špatně..... no dobrá, pokud to bereš až takhle do extrémů, ano i tlakem v kouli se dá (do určité míry) ovlivnit tvrdost odpružení....

Původně jsem se vůbec nechtěl v téhle tématice tahle dopodrobna pitvat, ale když se od těch extrémů zkusíme aspoň na chvíli oprostit, tak u hydropneumatického odpružení je tlak v kouli resp její nastavení od výrobce pevně určený a to jednak poměrem hmotnosti vozidla a nápravy na kterou se ta koule montuje. Jiný tlak je ve předních koulích kde je motor a tudíž mnohem větší celkové zatížení na přední nápravu a jiný tlak je v zadních koulích, protože zadní část vozidla je lehčí. Nastavení je pro každé auto/typ motoru jiné právě proto, aby po natlakování systému a uvedení automobilu do provozní/pracovní polohy měla membrána optimální polohu vzhledem k hmotnosti vozidla, a tím bylo zajištěno potřebné propružení/zdvih kola. Tuhost odpružení se nastavuje/ladí pomocí tlumičů (ostatně co si vzpomínám ty tzv. "komfort koule" neměly jiný tlak než origo koule od výrobce, ale měly hlavně jiné tlumiče).
U hydractive je to trochu složitější, protože tam se opravdu mění i objem/tlak v okamžiku odpojení středové koule od systému a to v rozssahu cca +-20barů, takže ano když budeme slovíčkařit, tak tlakem v kouli se dát také (do určité míry) měnit charakteristika odpružení. Vždy je to ale spojeno se změnou tlumení a nejde jedno od druhého oddělit. Velká pětistovková koule s malým piditlumičem bude fungovat stejně špatně jako menší čtyřstovková koule natlakovaná např. na 30 barů ale s průměrem tlumiče 1,5mm.......Oba ty uvedené příklady jsou extrémy, ale pro pochopení to stačí.

Obecně se sice dá konstatovat, že větší tlak v kouli znamená větší pracovní objem, ale jak píše Jumep platí to jen do určíté míry a totéž samo platí i naopak. Když ten tlak snížíš příliš, tak nedosáhneš automaticky tužšší charakteristiku odpružení, ale jen špatně fungující systém a poskakujicí auto.... a to nikdo nechceme

Shrnul bych to celé asi takhle, pokud chce někdo elaborovat s tlakem v koulích, tak musí vedět co dělá, jinak hrozí že nadělá víc škody jak užitku.

Ostatně sám jsi mi upravoval odpružení na C5 II podle mé vlastní modifikace (pokud si na to ještě vůbec pamatuješ), takže netřeba vysvětlovat jak ten systém funguje

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator