Pokrok nezastaví ... Ukazuji jen e novějí edé zplotělé koule se montovaly na u poslední ročník Xantií. Dokonce uplně stejná koule je pro Xantii a c6. edé koule jsou dokonalejí, mají například větí průměr membrány a tím kratí zdvih, tak e při práce se tolik nehýbe a tolik netrpí. Na c5 I a II nejde starí koule na předek namontovat kvůli malému prostoru. Třeba i to je důvod proč jsou zplotělé? Provedením nové koule odpadl problém s doplňováním dusíku a mohli tak garantovat 200tis km bez servisního zásahu, to platí i o LDS...
Asi bych to přirovnal k pneumatikám na ráfku 15" a 16" . Oboje plní svoji funkci ale kadá jinak při zachování stejného obvodu - vnějího průměru. 15" bude mít větí profilové číslo, 16" mení, na celkovou velikost kola a obecné pouití to nebude mít vliv ale na komfort a vlastnosti na vozovce ano.
např: 205/60/15" a 225/50/16" ... rozdíl ve velikosti je zanedbatelný 0,7% při 130km/h to bude odchylka 1 km/h ale jízdní vlastnosti budou uplně jiné,
podobné je to i s těmi koulemi ... Běně si lidi dávají uplně jiná kola na auto a nikdo se nad tím nepozastavuje a tady se dělá s koulemi takovej cirkus