Mám problém se synovo C5 I. 2.0 HDi rok. 2002. Nejde zařadit 4, vechny ostatní rychlosti normálně fungují včetně zpátečky. Řadící páka je při pohybu na zařazení 4 tuhá a kdy se jí snaím zařadit, tak jsou na páce cítit vibrace.
Tak stým mám osobnú skúsenos. Je to dávno ete dakedy v roku 2007 keď som presedlal z benzínového Fiata Croma na môj prvý diesel C5I. Zvyknutý na "portové" radenie vo Fiate, som sa pokúal praktikova to isté na C5. Vypomstilo sa mi to asi po dvoch mesiacoch, raz som pri podraďovaní prudko vrazil páku do trojky a u som ju nevedel dosta von. Domov som priiel na trojku a spojku Doma sa mi podarilo hrubou silou dosta tu trojku von ale odvtedy u nela zaradi tvorka. Fungoval som asi 2 mesiace na 1-2-3-5. Napokom som to dal rozobra jednému pecialistovi na prevodovky. Celý problém bol v prunom dráte uloenom v synchróne ktorý pridriava zaradenú rýchlos v polohe. Síce stačilo vymeni len ten drát za pár centov (synchrónne koliečko bolo bez závanejích pokodení) musel som kúpi celý synchrón 3/4. Stál ma vtedy 5542 sk. Lene keď u bola prevodovka vonku tak som vymenil aj spojku, loiská a simeringy na prevodovke, celkové náklady sa vyplhali na 25 tis sk (cca 830)
zopár fotiek .link.
Ete dodám e auto malo vtedy cca 270 tis km a prevodovka bola z vnútra ako nová, a na ten posratý drát