Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Ovládání (funkce) klimatizace/topeni
jumep
22.11.2017 13:36 - Funkcia klimatizacie
Moder?tor
Kedze tu niekto ma problem s cidlami

X7 a nastavenie vnutornej teploty
Snímač teploty v kabině : Snímač teploty v kabině není fyzicky přítomen, jedná se o výpočet, který umožňuje odhadnout teplotu v kabině.

Všechny ovladače ovládacího panelu klimatizace s automatickou regulací jsou elektrické.
Ovladače rozdělování, teploty a vstupu vzduchu mají krokové motorky.
Motorek ventilátoru vzduchu je řízen číslicovým signálem přes elektronický ovládací modul.
Ovládací panel klimatizace neobsahuje řídicí inteligenci funkce, která je integrovaná v řídicí jednotce BSI.
1. Automatické nastavení
Automatické nastavení motorků s reduktory skupiny klimatizace je prováděno každých 50 spuštění.
Automatické nastavení motorků s reduktory trvá maximálně 14 sekund.
Během automatického nastavování motorků s reduktory je rychlost ventilátoru vzduchu na 0, a to bez ohledu na požadavek uživatele.
2. Snímač teploty v kabině
Teplota v kabině umožňuje spolu s předvoleným požadavkem (zobrazeným) určovat tepelnou úpravu, nezbytnou pro ohřátí nebo ochlazení kabiny až na požadovanou hodnotu.
Teplota v kabině je vypočítána na základě následujících elementů :

Sonda vnější teploty
Sonda slunečního záření
Rychlost ventilátoru a rozdělení proudu vzduchu

Výpočet závisí na několika parametrech uložených do paměti při zastavení vozidla, jako jsou :

Vnější teplota
Vypočítaná teplota v kabině
Den, datum, hodina, sekunda (tyto informace umožňují vypočítat dobu zastavení)

U tohoto vozidla není teplota v kabině měřena, nýbrž počítána na základě tepelné bilance (Výsledek součtu přidaných a odvedených kalorií). Tato bilance je prováděna pro každou zónu.
Za normálního provozu.
V případě dvouzónové klimatizace je rozdíl požadavku zohledněn při regulaci a ovládací povely pro akční členy dvou zón jsou počítány nezávisle na straně řidiče a na straně spolujezdce pro dosažení požadované hodnoty. Pro akční členy obsluhující celou kabinu, jako je např. ventilátor vzduchu, je provedeno vyvážení na základě vypočítaných cílů, přičemž je přednost dána straně řidiče.
Činnost po dlouhém stání :

Stání po dobu méně než 5 hodin ; Hodnoty vnitřní a vnější teploty jsou uloženy do paměti při zastavení vozidla. Při probuzení jednotka BSI 1 určí dobu stání vozidla, poté co obdržela informace snímače slunečního záření a vnější teploty. Na základě těchto informací odhadne počítač klimatizace teplotu kabiny
Stání po dobu delší než 5 hodin ; Při probuzení jednotka BSI 1 určí dobu stání vozidla ; Po obdržení informací o vnější teplotě, slunečním záření a od sond vháněného vzduchu je teplota kabiny odhadnuta výpočtem
Po krátkém zastavení (Například zastavení na odpočinkové ploše na dálnici).Klimatizační systém obnoví svou činnost téměř ve stejném pracovním bodě jako před zastavením. Za 15 až 30 minut se teplota v kabině výrazně nezmění, jestliže se vůz nachází v oblasti s mírným podnebím, s teplotami mezi 0 °C a 30 °C

3. Funkce : Teplota
Funkce ovládání teploty je aktivní a řízená podle následujících 2 automatických režimů :

"automat. program Komfort"
"automat. program pro dobrý výhled"

2 krajní polohy "maximální chlad" a "maximální teplo", signalizované zkratkami "LO" a "HI" na displeji ovládacího panelu klimatizace s automatickou regulací, jsou požadavky, při nichž není v činnosti automatická regulace.
Požadavky "maximální chlad" a "maximální teplo" nemohou být spojeny s jedním ze 2 automatických režimů.
POKYN : Když jsou parametry klimatizace nastaveny pro "tropy", je vháněný vzduch mnohem chladnější, když je vnější teplota vyšší než 30 °C nebo 25 °C při silném slunečním záření.


----

Preto je velmi dolezite nastavenie teplotneho pasma v BSI pre spravnu funkciu (hlavne u dovezenych aut je vhodne toto prekontrolovat) a rovnako kedze v kabine nie je teplotne cidlo a funguje to na baze odhadu, ked je zaneseny pelovy filter, tak je pocitovo v kabine zima, pretoze to auto ma prednastaveny program ako ma nafukavat teplo/chlad do kabiny. Teplotu na vystupoch si to kontroluje, ale uz si nevie skontrolovat teplotu v kabine, cez zaneseny pelovy filter sa do kabiny dostava menej vzduchu ako je pozadovane a tympadom auto v podstate nekuri.

Kdezto C5 2, ma vnutorne cidlo a toto si este stale vie dotiahnut. Ked sa ale toto cidlo zanesie prachom, ktory robi na nom tepelnu izolaciu, tak si auto mysli ze je v kabine prilis teplo voci nastavenej teplote a zacne chladit. Ked ho odpojis, uvedie sa to do nudzoveho rezimu a ide na nejaku odhadovanu teplotu.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator