Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Relé žhavení / C5 II 2.0 HDi 100kW
Qwik
20.01.2017 15:01 - Re: Relé žhavení / C5 II 2.0 HDi 100kW
99
Zdravím kolegové. Kdo má stejné auto a má potíže se startem v zimě, a si provede kontrolu relé žhavení vytažením, možná tím zabrání něčemu horšímu... MOJE ZKUŠENOST! - Před týdnem byly u nás mrazy kolem -18°C, měl jsem potíže ostatně jako vždy v zimě, start se povedl až na desáté (3min pauza mezi starty). Normálně jsem odjel, najel jsem asi 10km a opět parknul před domem. Ráno jsem už na dálku auto neotevřel, baterka totál vybitá..., něco se seklo a vybilo baterku. Při měření při vypnutém autě jsem naměřil přes 20A -Měřák do 20A mi to už nebral. Usoudil jsem, že to mohlo být jen relé žhavení.., tak jsem jej vytáhnul. Při odmontování na mne vykoukly opálené kontakty, a už při rozebírání se mi zdálo, že přívodní kabely jsou nějak teplé. Přiložené foto hovoří za vše! Chtěl jsem koupit nové, ale vrozená zvědavost a cena kolem 1500kč mě povzbudila k tomu, že jsem relé rozebral. Uvnitř přežhavené vodivé mosty cca 2cm od nože konektoru a opálený spínací kontakt(Foto), taktéž bylo znát ožhavení na plochém lanku od kotvy relé. Co s tím..., já se pokusil o opravu. Žhavky měněny r.2012.
0. Odpojit baterku auta, vymontovat relé z pod řídící jednotky motoru, označit si polohu relé v krabičce fixem - aby jste jej dali správně spět do krabičky!!!
1. Relé se rozebere tak, že nahřejete krabičku lehce nad (já sporák), aby byla krabička pružná a nepraskla a úzkým tenkými noži (lámací) vsunutými do míst mezi bílým tělesem relé a zácvaky krabičky, pak stačí kleštěmi potáhnout za silné nože a vnitřek z krabičky vyjede..
2. Pinzetou jsem oddělal pružinku kotvy a opatrně uvonil kotvu od cívky.
3. Jehlovým pilníkem lehce opilovat kontakt na kotvě i na protistraně - do čočkovitého tvaru a vyčitil okolí.
4. Lehce jsem napružil nosnou pružinu s kontaktem kotvy směrem k protistraně aby po přitažení el.magnetem kotva lehce pružila.
5. Opatrně namotovat kotvu na magnet a nasadit pružinku na háčky.
6. Očistit kontaktní vnější (opálené) nože relé a upravit polohu přihnutím - opatrně
7. Očistit konektor na svazku - já jsem ořezal opálený plast a úzkým plochým pilníčkem (0,3mm) jsem očistil kontakty a nažil se je napružit - ale tady to bude mít asi každý jinak.. Výměna konektoru? Nevím jak...?
9. ověřit jestli relé spíná - vsunul jsem jej bez krabičky do konektoru (POZOR na správnou polohu!!!) a nechal kolegu zapnout klíček.. relé seplo a po chvíli zase vyplo, - motor byl již teplý.
Vypadá se že funguje...
9. Smontovat a opatrně ověřit odběry.. mě při vypnutém autě postupně přešlo do 3.minut od zhruba 3A k 0,1A delší čas než 5min po vypnutí jsem neměřil... Pozor krabička relé bude asi volnější a nebude asi tak dobře držet jako u nového, možná by stačilo opět nahřát a podržet stlačené.
Příčina jiskření v kontaktech konektoru, možná soudruzi co vyrábějí konektor uvažovali s jinou tloškou nožů a někdo při výrobě relé chtěl ušetřit a dal užší kontaktní nože...
Výsledek snažení, včera při -12 jsem natočil vcelku v poho o dva šouchy víc než za tepla.., po chvíli se i utišil traktorový zvuk... Uvidím jak se co změní při dalších mrazech...
Origo foto: .link.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator