Ano HDi s nefunkčním EGR prolo doteď emisemi bez problémů (vlastní zkuenost) - stavy, ve kterých se emise testují, EGR nijak neovlivňuje (je zavřený).
Ale od nového roku se kontroluje i stav přes OBD2 a případná chyba funkčnosti EGR je důvodem vyhození od emisí.
Hlavním účelem EGR je sníení mnoství kyslíku v nasávaném vzduchu a tím sníení emisí NOx, mnoství sazí se při jeho otevření naopak zvyuje, ty pak zachytává FAP (viz Wikipedie).
souhlas A na emisích měří jen kouřivost ale předchází čtení kódů ,,připravenosti" a nesmí být chyby související s emysním systémem(do toho spadají ale i haviče) - dnes jsem to tam probíral asi dvě hodiny. No a pokud by dostal někdo nápad e smae chyby těsně před - tak na to zapomeňte - nemusíte tam vůbec jezdit - NEPROJDETE!!!
Myslím e bude troku nákladnějí příprava na STK ale ... Take nemám problém pokračovat se slubou příprava a provedení STK.