Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibržďování / C5 I, II
Tony_Z
09.05.2014 13:25 - Re: Zaseklé přední brzdy, zatuhlá ruční brzda, přibržďování / C5 I, II
99
Mikra napsal(a):
Je to trochu jinak.
Brzdový váleček vrací hranatý "O" kroužek v drážce brzdiče. Ta drážka je mírně lichoběžníková a tak po klesnutí tlaku kroužek sjede do toho většího průměru a tím sebou vezme i váleček. Je to jen zlomek milimetru, ale stačí to na to, aby se destička oddálila od kotouče. Pokud je kroužek zpuchřelý, nebo je pod ním bordel, zůstává váleček vytlačený a kroužek nemá sílu ho vrátit.
Vzduch tam nesmí být! Ten vzduch, právě proto že je stlačitelný, snižuje účinnost brzdy. Místo tlaku kapaliny na píst se stlačí vzduch a destička potom netlačí na kotouč plnou silou, ale může se odpružovat od kotouče. Navíc při puštění brzdy zůstává vzduch slabě natlakovaný a rovněž to brání vrácení pístku, nebo to vracení zpomaluje. Po puštění pedálu se kapalina volně vrací zpět do brzdovýho válce a není potřeba mít v brzdiči nějakou vzduchovou rezervu.
To že se ti to podařilo opravit bylo nejspíš tím, že jsi rozebráním všechno očistil, nejspíš i pod tím "O" kroužkem. Očištěním se asi taky trochu líp všechno pohybuje, proto se už pístek vrací. Není to opraveno tím, že bys tam udělal vzuchovou bublinu.


Nevím, jeslti se bavíme o stejné věci, protože to místo o kterém píšu, tak tam nesmí být brzdová kapalina - proto tam je těsnění, aby se tam nedostala. A pokud tam není brzdovka, tak tam musí být vzduch.

Měl jsem to rozebrané několikrát a až po vystrnadění brzdovky z tohoto místa se začal chovat správně.
Za tím, že to je opravený tím, že z místa, kde neměla brzdová kapalina co dělat, byla odstraněna si stojím.
To jen pro to, až někdo bude říkat, že to nejde a koupí rovnou novou věc.

Základ je, abychom se bavili o stejné věci. Nemáte někdo fotku válce zevnitř?

edit: (podle všeho, se bavíme jistě o něčem jiném, protože uvádíš "brzdovka se vrací zpět a není nutné mít vzduchovou rezervu" - to je samozřejmé, vzduch nemá v brzdovém válci co dělat. Tohle je ale ve spojení šroubu (k samoštelu ručky) a brzdového válečku ve třmenu.)

Jinak technicky vzato by bylo nemožné složit ten váleček (píst) a šroub dohromady s dobrým těsněním, pokud by tam bylo něco jiného než vzduch (plyn) - prostě bys to nestačil a nedal ohromady, za boha ne. Takže buď vzduch ne vakuum, ale pochybuji, že to skládájí do kupy ve vakuu. - až když je těsnění špatné, tak se tam může něco dostat.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator