Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi
jruze
29.12.2012 11:44 - Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi
U??vate?
Torx napsal(a):
Po krátké odmlce, kdy jsem usilovně zkoumal a hledal důvody proč mně C5 nestartuje jsem nakonec s hrůzou zjistil, že se nejedná, jak bylo výše avizováno o elektrický nebo elektronický problém, ale čistě o mechanický. Pátrání po všech doporučení začalo diagnostikou, která nic nezjistila a co víc, dokonce nebyla schopna ani komunikace s počítačem auta (podle mechanika nekomunikovala s BMI). Takže první co jsem udělal, vyměnil jsem jsem BMS, které je zodpovědné za rozvod el. proudu mimo jiné i do řídící jednotky BMI (ne, že bych byl vzdělanej v oboru, jen popisuji co mě sdělil mechanik). Samozřejmě stav vozidla zůstal beze změny. Pouze nastal posun v tom, že diagnostika hlásila chybu na snímači otáček vačkového hřídele. Takže následovalo sundání plastového víka nad vačkami a při protočení motoru se vačky ani nehnuly. Takže první co mě napadlo bylo prasklý rozvoďák a potkanej motor s ventily. Po sundání vačkového víka jsem zjistil, že je přetržený rozvodový řetěz, kterým jsou propojeny obě vačky a úplně na maděru byl i jeho napínák. Tím jak praskl udělal dírečku do horní části víka a zároveň se utrhl šroub, který drží venkovní ozubené kolečko vačky. Tím jak se hledala závada a zkoušelo se startovat tak se utržené kolečko točilo na okraji vačkového hřídele a celé se to obrousilo. Abych se ujistil, že už nic jiného nebylo poškozeno, pro jistotu jsem sundal i hlavu. Kupodivu ventily a písty nebyly vůbec v kontaktu. Nyní se mně podařilo sehnat opačně poškozenej motor, tzn. že z něj budu moct použít hlavu i s vačkami. Takže na víkend mám s mechanikem o zábavu postaráno. Ještě pro zajímavost a možná i pro verifikaci dotahovací moment šroubů hlavy je údajně následující: na poprvé 20 Nm, na podruhé 40 Nm, pak dotáhnout vše o 90 stupňů, potom ještě jednou o 90 stupňů a do pětice ještě jednou vše o 50 stupňů. Takže pětkrát dokola a je dotaženo


Myslím že výměna BSI byla zbytečná a špatná investice,ten mechanik měl začít u rozvodů a čidel.S tímhle mechanikem tě to bude stát asi pěkný ranec.Kdo dělal rozvody?

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator