
|
jogcar napsal(a): Nechel sa vyjadrovat, no tiez pracujem v automotive, s autami a moto pracujemod detstva. Diskusia je jedna vec, ale (nechcem sa nikoho dotknut), aby nejaky jozko z hornej dolnej, rozsiroval bludy, bez poznania akejkolvek specifikacie, ktory mozno nevie vypocitat ani hriadel. Vsetko ide dopredu, vsetko je cim dalej lepsie, presnejsie, kvalitnejsie, lahsie a vyhovuje roznym potrebam a normam. To, ze jeto tak, o tom nemienim a nebudem diskutovat. Ja, moji kolegovia, moji znamy, aj z motorenwerku, vedia co robia a a tvoje argumenty a komentare su pre mna/nas urazkou. To, ze mas svoj nazor a tu ho verejne prezentujes mi nevadi, je to tvoj nazor, no musis akceptovat aj nazory inych, a ratat s tym, ze nemusis mat uplnu pravu, ze to vidisinak a ze niekohho tym mozes urazit..
Budem pouze diskutovat a nadávky si necháme na sraz.
Jogcare má pravdu i nemá pravdu. Nejmenuju se joko a z horní dolní nejsem. Ale to je vedlejí. To e doba jde dopředu o tom ádná, díly jsou přesnějí, lehčí a vyhovují nějakým normám, to třeba jo. Proč se třeba nevyrábí napínací kladky z poctivé nelámavé oceli ale z křehkého plastu. Viz moje Xmo. dopínací kladku řemenu pohonu mám z plastu a u se mi kus utípl. Kdyby byla ze eleza tak se to nestane?? A mám tam toho víc co musím měnit aby mě to nikde nenechalo.
Proč VW aut 2.0TDi těch nejnovějích najednou odcházejí turba a lítají rozvody? Protoe hřídel pohánějcí olejové čerpadlo je poddimenzovaná a vymačká se aa pak samozřejmě motor nemae tak jak má. U rozvodů géblsácký ininýři vymysleli na napínací kladce slabí jistící roub s jemným závitem. To absolutně nechápu kterého idiota napadlo dát do hliníku jemný závit.
To je jen pička ledovce. Proč dnení vozy mají straně malý olejový filtr, proč se nepouívají ty klasické roubovací velké filtry. atd atd atd
Taková malá story:
Mám kamaráda který si před třemi lety koupil značně ojetý Peugeot 309 s 1.9D 47 kw 350 000k (a to bůh ví jestli). majitelé Bxa ten motor velmi dobře znají.
Ten můj kamarád po koupi pouze udělal výměnu rozvodů, olejů a filtrů. Dneska na něm má 530 000km a pouze do něj leje naftu a kdy se pán uráčí, tak vymění olej. To jelito ani rozvody nevyměnilo po 80 000km. Celkový výdaj za tři roky provozu pouze na údrbě činí 12 000kč. A to jetě drkuje e je to moc.
Tak kdepak udělali inenýři chybu, e tenhle starej pekáč se vesele skoro bez výdajů pohybuje na naich silnicích??????
Majitel nového křápu nebo 3 roky starého těch 12 000kč nechá v servisu rok co rok né-li půlrok. Není v tomhle systému něco patně e si starej pekáč takhle vytře prdel s novotou??????
Vrátím se k objemu: mě nevadí litrové motůrky v autech, ale musí to bejt v autech kde to má smysl. V pravých lehkých autech to absolutně sedí. Ale je zvěrstvo narvat 1.6Hdi icí stroj (majitelé prominou) do obrovské C5tky. To auto má skoro dvě tuny a ten motor se setsakra zapotí. To platí i jiných automobilek. Proč v CXe, XMu nely objemy pod dva litry a ty motory fungují dodnes? Proč člověk vidí často v bazaru C5 1.6 hdi s uhnaným motorem??? |