Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Účinnost posilovače řízení / C5 III
Roozena
19.11.2011 09:33 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III
99
WTF!!!... A totok mě tedy fakt sejří... dobrá - jaxem koukal na sestavu psilovače - je tam samostatný el. motor a pochopitelně pumpa. Motor je spínaný by BSI vždy, když je třeba zásahu posilovače - tedy informace o natočení volantu. dále je v CANu k dispozici info o rychlosti, kterou budu stejně potřebovat samostatně pro chystanou předělávku audia. Uvažuji takto (a nesmějte se mi... ) : zhruba od rychlosti 30Km/hod není posilovač potřeba prakticky vůbec. Od této rychlosti dolu je závislost na účiku patrně logaritmická, ale stačil by i lineární průběh. Počítám, že motror posilovače je SS a tudíž se bude dát řídit jeho výkon (otáčky) pomocí PWM, což je de-facto jedna 555 (nebo naprogramovaný PIC) a výkonový MOSFET. Dle úrovně signálu o rychlosti by potm PIC řídil střídu PWM výstupu pro napájení motoru. Bylo by třeba patrně počítat ještě s nelinearitou účinnosti serva na otáčkách, ale to už by byla otázka odladění programu pro PIC. Suma Sumárum - součástky cca za 200Kč, zbytek práce a programování (který spíš tuším, než umím)
Ptám se tedy - je to blbej nápad, nebo dobrej, nebo jakej... a dále - zadali-li a případně jakou formo monitoruje chod posilovače BSI ) očekávám problémy tohoto druhu, páč předpokládám, že změna charakteru odběru motoru či jeho úplné zsatavení při vyšší rychlosti nezůstane bez odezvy.
Díky za postřehy.
A věru vězte, že mě to podělaný řízení sere do tý míry, že je i reálný, že by se to mohlo podařit takto pořešit...

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator