Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Výměna kulového čepu
Růža
05.10.2010 07:57 - Re: Výměna kulového čepu
99
Tak jsem teď také měnil kulové čepy. Kamarád mi z ořechu velikost 38 (né klasický šestihran, ale starší vícehran) z velké goly udělal přípravek (vybrousil do něj čtyři zářezy, tak aby koukaly jenom čtyři packy pasující do pláště kulového čepu a navařil na něj velkou matku. Ořech do goly je velmi tvrdý a vydrží hodně (pokud tedy nepoužijete nějakého číňana).
Auto jsem zvedl nahoru, aby nepružilo, sundal kolo, odšrouboval matici a vyrazil čep ze spodního ramene.
Šroubovákem jsem odjistil a poté sundal tepelný štít kulového čepu a sekáčem jsem ještě odehnul zajištění kulového čepu.
Silným drátem jsem dole přidrátoval "tlumič" ke spodnímu ramenu, abych si při povolování nevyhodil poloosu z převodovky. Nasadil jsem přípravek na čep, na matici jsem nasadil povolovák z velké goly. Ten jsem malou hydraulickou panenkou přišponoval proti zemi, aby mi přípravek z čepu nezklouzl. No a asi dvoumetrovou pákou jsem ho povolil. (Vyžaduje to opravdu velikou sílu)
Montហje v opačném pořadí. Kulový čep by měl být utažen velkým momentem 250 Nm. Já jsem to neměřil. K dotažení jsem použil zase tu dvoumetrovou páku a tupým sekáčem jsem čep zajistil proti povolení.
Použití násobiče k povolení by určitě také pomohlo, bohužel ho nemám. Jinak jak jsem vyzkoušel jde to i bez dalšího odstrojování brzd a pod. Pouze ten sekáč a kladivo k povolování bych moc nepoužíval a už vůbec né k dotahování. Lepší je si vytvořit nějaký přípravek nebo to eventuelně celé vyndat a dělat ve svěráku, to ale má cesta nebyla.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator