Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

||
 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Huštění pneu - na kolik to foukáte?
krem
03.08.2010 10:13 - Re: Huštění pneu - na kolik to foukáte?
99
u mne: pneu 205/65/15, dveře P-2,3/2,3 Z-2,3/2,7

Nezapomeňte, že pneu se ZÁSADNĚ hustí ve "studeném" stavu a na to jsou udávány i hodnoty výrobcem. Při dofukování "teplých" pneu se přidává 0,1 až 0,2 baru, podle "zahřátí". Projeví se rovněž venkovní teplota při huštění - z 2,3 baru nafoukaných v březnu při 5°C je v červnu při 30°C klidně 2,6 a naopak. Zohledněte taky jak parkovalo auto před jízdou ke kompresoru. Jedná strana ve stínu a druhá na letním slunci=rozdíl klidně 0,2 baru.
Mám čidla a měřáček pneu (neorig.) a pro příklad: letošní cesta na dovolenou (4 osoby+kufry+plná nádrž)- před odjezdem dofoukání na 2,3/2,6, ráno, teplota 10°C. Cesta tam většinou po dálnici (130km/hod.), v noci (kolem 15°C) - tlak stoupnul na 2,5/2,8 a teplota na necelých 40°C. Cesta zpět rovněž dálnice (150km/hod.), přes den (venku přes 35°C ve stínu) - tlak v pneu vylezl na 3,4/3,6 a teplota se blížila 60°C. Po asi 150km jsem na odpočívadle upouštěl na 2,8/3,0
Takže doporučit jednoznačně na kolik hustit, asi moc nejde. Záleží na mnoha okolnostech. Lepší je jezdit na mírně přehuštěných pneu (+0,1 až 0,2 baru) - nižší valivý odpor, nižší spotřeba, nižší opotřebení, ale taky nižší komfort (tvrdší podvozek). Podhuštěné pneu způsobí sjetí okrajů gumy a výraznější podhuštění může způsobit i zhroucení tvaru pneu. No a kdo chce zaujmout nízkoprofilovými gumami, musí víc hustit a smířit se s tvrdším podvozkem a jeho opotřebením (rázy a nerovnosti jsou pneumatikou méně absorbovány a více přenášeny na auto). Tož tak ....

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator