| | |
31.08.2015 21:22 -
Praskající vahadla a hydrotely / C5 I 2.0 HDi
|
2855848
|
|
majsterkoo
|
|
|
Čest Citroeňáci.
Řeím problém s kámoovou C5. Je to 2.0 HDi s asi 80kW. Před měsícem jetě jezdila bez sebemeních problémů, nikdy se nějak nekazila a nikdy s ní problémy nebyly. Bohuel, poslední měsíc si u nevím rady.
Před měsícem ke mě dojel známý, e mu nějak nejede auto. Přičina problému - prasklé vahadlo na ventilu. Vzhledem k ("asi") 350tkm se problém přisoudil opotřebení materiálu a vahadlo se vyměnilo. Při té příleitosti se shodila celá hlava, avak ádný problém nebyl zjitěn, take se ve smontovalo zpět a C5 krásně vrněla.
Za 14 dní opět nejela. Tentokrát problém s prasknutým hydrotelem. Vzhledem k tomu, e sousední bylo u taky načaté se vzhledem k najetým km chyba shodila na opotřebení materiálu a koupily se nové vechny hydrotely i vahadla. Ve se sloila a C5 opět krásně vrněla.
Po pár dnech opět přestala. Znova zlomená vahadlo, tentokrát na ventile, kde bylo zlomené poprvé. Problém by mohl způsovat zakončení ventilu, o které se vahadlo opírá, viz FOTO. nebo je na vahadla jasně vidět vymlácený ďůlek, co bude nejspí důvod rozletění vahadla. Čím by se dal jednodue problém přisoudit ventilu. Ovem, nesedí důvod, proč praskl jeden hydrotel a jeden napraskl a proč to jetě před měsícem jezdilo několik let bez problémů.
Rozvody jsou v pořádku (snad jen jedna kladka, který má v klínku vůle asi necelého půl zubu, v tom ale problém nevidím, podle prospektů je tam tolerance a půl zubu), s vačkou by taky neměl být problém.
Take pokud to shrnem - 2x zlomené stejné vahadlo a 2x křupnutý (pokadé jiný) hydrotel.
Nesetkal se někdo s tímto problémem? Já si u opravdu nevím rady, co tomu je. Vechno se po důkladné prohlídce zdá v pořádku a nejde mi rozum, čím by to mohlo být způsobeno. Kdyby to měl způsobovat nestandardní tvar ventilu oproti ostatním, proč by to neudělalo u před rokem, dvouma, třema... a proč by prasknuli dva hydrotely úplně na jiným válci? Děkuji vem, co mi pomohou vyřeit tento obtíný problém, nebo přijdou s alespoň nějakou radou.
foto: .link.
//EDIT
Jetě mě napadá, e potom, co se teďkom vylomil znova ten hydrotel zaznamenala ECU chybu snímače na vačce - e by to s tím souviselo?
Čest Citroeňáci.
Řeím problém s kámoovou C5. Je to 2.0 HDi s asi 80kW. Před měsícem jetě jezdila bez sebemeních problémů, nikdy se nějak nekazila a nikdy s ní problémy nebyly. Bohuel, poslední měsíc si u nevím rady.
Před měsícem ke mě dojel známý, e mu nějak nejede auto. Přičina problému - prasklé vahadlo na ventilu. Vzhledem k ("asi") 350tkm se problém přisoudil opotřebení materiálu a vahadlo se vyměnilo. Při té příleitosti se shodila celá hlava, avak ádný problém nebyl zjitěn, take se ve smontovalo zpět a C5 krásně vrněla.
Za 14 dní opět nejela. Tentokrát problém s prasknutým hydrotelem. Vzhledem k tomu, e sousední bylo u taky načaté se vzhledem k najetým km chyba shodila na opotřebení materiálu a koupily se nové vechny hydrotely i vahadla. Ve se sloila a C5 opět krásně vrněla.
Po pár dnech opět přestala. Znova zlomená vahadlo, tentokrát na ventile, kde bylo zlomené poprvé. Problém by mohl způsovat zakončení ventilu, o které se vahadlo opírá, viz FOTO. nebo je na vahadla jasně vidět vymlácený ďůlek, co bude nejspí důvod rozletění vahadla. Čím by se dal jednodue problém přisoudit ventilu. Ovem, nesedí důvod, proč praskl jeden hydrotel a jeden napraskl a proč to jetě před měsícem jezdilo několik let bez problémů.
Rozvody jsou v pořádku (snad jen jedna kladka, který má v klínku vůle asi necelého půl zubu, v tom ale problém nevidím, podle prospektů je tam tolerance a půl zubu), s vačkou by taky neměl být problém.
Take pokud to shrnem - 2x zlomené stejné vahadlo a 2x křupnutý (pokadé jiný) hydrotel.
Nesetkal se někdo s tímto problémem? Já si u opravdu nevím rady, co tomu je. Vechno se po důkladné prohlídce zdá v pořádku a nejde mi rozum, čím by to mohlo být způsobeno. Kdyby to měl způsobovat nestandardní tvar ventilu oproti ostatním, proč by to neudělalo u před rokem, dvouma, třema... a proč by prasknuli dva hydrotely úplně na jiným válci? Děkuji vem, co mi pomohou vyřeit tento obtíný problém, nebo přijdou s alespoň nějakou radou. :nevim
foto: https://onedrive.live.com/redir?resid=F08332F9619A8740!12759&authkey=!AGIA_55nXBx5-II&ithint=folder%2cjpg
//EDIT
Jetě mě napadá, e potom, co se teďkom vylomil znova ten hydrotel zaznamenala ECU chybu snímače na vačce - e by to s tím souviselo?
|
|
01.09.2015 18:42 -
Re: Praskající vahadla a hydrotely / C5 I 2.0 HDi
|
2856130
|
|
jumep
|
|
|
osobne si myslim ze vyklepane ventili, bolo to rozobrate cele a merana dlzka ventilov?
osobne si myslim ze vyklepane ventili, bolo to rozobrate cele a merana dlzka ventilov?
|
|
01.09.2015 21:37 -
Re: Praskající vahadla a hydrotely / C5 I 2.0 HDi
|
2856278
|
|
majsterkoo
|
|
|
Po dlouhém bádání jsem otestoval jestli sedí značky na ventilech s HÚ a vypadá to, e to bylo na klice posunuté o zub. Tenhle problém jsem přehlídl, nebo rozvody seděly podle značek a motor fungoval za jízdy zcela normálně . Myslím, e problém by mohl vanout odtud.
Hlava byla po prvním prasknutí vahadla u pána, který hlavy opravuje a nic patného kromě daného vahadla tam nenael.
Po dlouhém bádání jsem otestoval jestli sedí značky na ventilech s HÚ a vypadá to, e to bylo na klice posunuté o zub. Tenhle problém jsem přehlídl, nebo rozvody seděly podle značek a motor fungoval za jízdy zcela normálně :nevim . Myslím, e problém by mohl vanout odtud. :palec
Hlava byla po prvním prasknutí vahadla u pána, který hlavy opravuje a nic patného kromě daného vahadla tam nenael. :nevim
|
|
02.09.2015 19:37 -
Re: Praskající vahadla a hydrotely / C5 I 2.0 HDi
|
2856757
|
|
jumep
|
|
|
ake znacky?
tu sa to zakolikovava
kazdopadne o zub je to uz na vykone a chode citit
ake znacky?
tu sa to zakolikovava
kazdopadne o zub je to uz na vykone a chode citit
|
|
02.09.2015 20:17 -
Re: Praskající vahadla a hydrotely / C5 I 2.0 HDi
|
2856774
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
O zub by to u ani nelo. Vyhodí chybu synchronizácia kžuka vačka. Nie? Ak by to lo vôbec pretoči...
O zub by to u ani nelo. Vyhodí chybu synchronizácia kžuka vačka. Nie? Ak by to lo vôbec pretoči...
|
|
03.09.2015 12:30 -
Re: Praskající vahadla a hydrotely / C5 I 2.0 HDi
|
2856993
|
|
jumep
|
|
|
toto je presne ze nevedomost pri robeni rozvodov
- motor zakolikovat ! (vzdy)
- potom nahodit remen, dosponovat a az potom dat remenicu spodnu
ta vola na tom koliku je prave na to aby sa mal kam remen nasponovat a nerozhodilo sa nastavenie rozvodu, ked sa utiahne remenica tak ta to pritiahne aby sa to nepretacalo
toto je presne ze nevedomost pri robeni rozvodov
- motor zakolikovat ! (vzdy)
- potom nahodit remen, dosponovat a az potom dat remenicu spodnu
ta vola na tom koliku je prave na to aby sa mal kam remen nasponovat a nerozhodilo sa nastavenie rozvodu, ked sa utiahne remenica tak ta to pritiahne aby sa to nepretacalo
|
|
03.09.2015 12:57 -
Re: Praskající vahadla a hydrotely / C5 I 2.0 HDi
|
2857026
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Kdy jsem si dělal rozvody, sázel jsem na jistotu a lihovou fixou jsem si před sundáním starého řemene udělal na vech zubatých kolech (mimo pumpy) kolmou čáru přes kolo i řemen. Ze starého řemene po sundání překopíroval na nový a při nasazování jen zkontroloval, e čáry sedí. (+ zajitěné to bylo také, ale to u jen tak pro jistotu a kvůli dotaení řemenice).
Při takovémhle postupu se to nedá posunout o zub
Kdy jsem si dělal rozvody, sázel jsem na jistotu a lihovou fixou jsem si před sundáním starého řemene udělal na vech zubatých kolech (mimo pumpy) kolmou čáru přes kolo i řemen. Ze starého řemene po sundání překopíroval na nový a při nasazování jen zkontroloval, e čáry sedí. (+ zajitěné to bylo také, ale to u jen tak pro jistotu a kvůli dotaení řemenice).
Při takovémhle postupu se to nedá posunout o zub :-d
|
|
03.09.2015 13:20 -
Re: Praskající vahadla a hydrotely / C5 I 2.0 HDi
|
2857044
|
|
jumep
|
|
|
nevidim absolutny dovod znackovat (kym neni tak rozvod stavany) - to je podla mna amaterizmus a diletantstvo
nevidim absolutny dovod znackovat (kym neni tak rozvod stavany) - to je podla mna amaterizmus a diletantstvo
|
|
03.09.2015 14:41 -
Re: Praskající vahadla a hydrotely / C5 I 2.0 HDi
|
2857091
|
|
jumep
|
|
|
setkal a mam na to pripravky ktore som tu dakde aj zakreslene nechal ked si niekto bude chcet spravit
co sa tyka remenice, ked sa vymeni za novu tak by to malo cele pasovat na novy system aretacie
setkal a mam na to pripravky ktore som tu dakde aj zakreslene nechal ked si niekto bude chcet spravit
co sa tyka remenice, ked sa vymeni za novu tak by to malo cele pasovat na novy system aretacie
|
|
| |
|
|