Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

||
 

 Kategorie: / Články & návody / Všeobecné informace o C5

 

Atermické sklo



Atermické přední sklo (s reflexními vrstvami) představuje výrazné plus v oblasti pohodlí a zvyšuje bezpečnost. Vrstva oxidu kovu o tloušce několika mikronů je umístěna mezi vrstvami skla a umožňuje docílit odrazu energie na úrovni 30 % místo 6 % u klasického předního skla.

Dochází k následujícím změnám:
· snížení teploty v přední části prostoru posádky o 6 °C
· snížení teploty přístrojové desky o 30 °C
· nižší doba potřebná pro dosažení příjemné teploty
· posádka netrpí slunečním zářením.


Čelní sklo obsahuje tenkou vrstvou metalických oxidů, která odráží infračervenou složku slunečního záření a intenzita záření pronikajícího do kabiny vozu se tak snižuje. Takto upravené čelní sklo se vyznačuje reflexivními a atermickými vlastnostmi. Je vyrobeno z tónovaného skla zeleného zabarvení (tlouška 5,4 mm) a mezi vnější a vnitřní vrstvu skla je nanesena vrstva metalických oxidů. Tato tenká mezivrstva je schopna odrazit až 25% tepelné energie pronikající do vozu spolu se slunečním zářením.
Do čelního skla je v místě pod zpětným zrcátkem zakomponována optická čtecí zóna (není pokryta reflexní vrstvou oxidů) sloužící k umístění různých karet dálkového placení. Výhodou je tlumení působení slunečních paprsků a tím zamezení zvyšování teploty v kabině vozu. Chod klimatizace je tedy úspornější a její účinek rychlejší. Vrstvenné sklo redukuje propustnost sluneční energie do interiéru vozu: reflexní mezivrstva odráží paprsky infračerveného záření a redukuje jejich průnik o 25 až 35%.



JAKÝ JE PRINCIP?

Světelné paprsky Sluneční záření se skládá ze tří složek - ultrafialového záření, viditelného a infračerveného. • Ultrafialové záření (o vlnové délce v rozmezí 280 až 380 nm) má na svědomí opotřebení organických materiálů použitých při výrobě jednotlivých součástí interiéru vozu. • Viditelné záření (o vlnové délce v rozmezí 380 až 780 nm) je záření vnímané lidským okem, pro optimální viditelnost je nutné zajistit jeho maximální propustnost. • Infračervené záření (o vlnové délce v rozmezí 780 až 2500 nm) je zdrojem tepelné energie. Infračervené záření Jak problém řeší atermické reflexní čelní sklo? En Najdeme-li způsob, jak čelit infračervenému záření, budeme schopni zabránit zvyšování teploty v interiéru vozu. Existují dvě řešení: • maximální absorbce infračervených paprsků: princip tónovaných a zatemněných skel, • maximální odraz infračervených paprsků: princip atermických reflexních skel. Reflexní vlastnosti atermického skla zajišuje speciální vícesložková vrstva uložená mezi vnější a vnitřní stěnu skla, její tlouška je 180 nm. Tato vrstva je složena z membrán z metalických oxidů, které oddělují a chrání proti mechanickému a tepelnému poškození dvě stříbrné vrstvy. Ty fungují jako interferenční filtr a odráží infračervené paprsky. Reflexní atermická skla se dnes stávají na evropském automobilovém trhu standardním vybavením vozů.

Od zobrazené 17765 x.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator